reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Media Master spadl do ztráty ve výši desítek milionů

08:37, 10. 2. 2014

Mediazastupitelství Media Master, které donedávna zastupovalo Českou televizi, prošlo v posledních letech rapidním zhoršením hospodářských ukazatelů.

V roce 2012 vykázalo ztrátu ve výši skoro 44 milionů korun. O rok dříve to byl minus šest milionů. To je nejhorší výsledek pod novými vlastníky ukrytými za novozélandskou offshorovou firmou NZ Media Group. Kumulativní ztráta za poslední čtyři roky od roku 2009 tak dosáhla 38 milionů korun. Předloňské tržby činily 188 milionů korun, což představuje meziroční pokles o 13 milionů. Závazky z obchodních vztahů za stejné období narostly o 43 milionů na 212 milionů korun.

V loňském roce se dá očekávat další pokles výkonů. Exkluzivní spolupráci na prodej reklamního  prostoru s mediazastupitelstvím ukončil Český rozhlas, rovněž Česká televize si od července 2013 začala prodávat reklamu sama. MM ale stále nabízí sponzoring či product placement ČT. Stejně jako pro další zastupované médium TV Barrandov.

Vlastnictví Media Master se od roku 2009 propojovalo s ocelářským miliardářem Tomášem Chrenkem, který spolu s dalšími investory tehdy rozjížděl celoplošnou televizi TV Barrandov. Plán bylo propojit prodej reklamy nové stanice a České televize. Na nákup ARBOmedia.net, která do té doby prodávala reklamu ČT, byla poskytnuta půjčka 108 milionů korun. V posledních letech se mediazastupitelství dává do souvislosti s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, v jehož prostorách na Praze 4 od loňska sídlí.