reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Český hudební trh loni spadl o 6 procent

15:10, 11. 3. 2014

Dobrá a špatná zpráva z českého hudebního trhu za rok 2013. Dobrá: pád prodeje hudebního obsahu se trochu zpomalil, hlavně díky nárůstu digitální distribuce. Špatná: propad se stále nepodařilo zastavit.

Hudební firmy sdružené v české sekci federace fonografického průmyslu za hudbu loni utržily 264 milionů korun, z toho 70 milionů připadlo na digitální hudbu. V meziročním srovnání se jedná o pokles ve výši 17 milionů korun, digitální prodeje naopak vyskočily o 12 milionů. Vývoj tržeb viz graf:

hudební trh česko 2

Největší podíl na trhu drží stále Universal Music (31,7 procenta). Dále následuje společnost Sony Music (19,1 procenta), Supraphon (16,5 procenta), Warner Music (někdejší EMI, 15,4 procenta), Česká muzika (11,2 procenta) a Popron Music (2,5 procenta). Na pozici nejprodávanější desky aspiruje předloňská deska Inzerát skupiny Kryštof (na fotce s Jaromírem Nohavicou), které se prodalo více než 35 tisíc kusů.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • AdMonitoring: pořadí provozovatelů webu podle získané inzerce v měsíci září - Seznam.cz 255 milionů, Mafra 110 milionů, Economia 75 milionů, Czech News Center 74 milionů korun (čísla v ceníkových cenách).

  • Live Nation: velká agentura přidává další koncert Rogera Waterse (ex-Pink Floyd) na konci dubna 2018. Ten se uskuteční den po původní akci, opět v pražské O2 aréně.

  • Newcast: contentová agentura, která je součástí komunikační skupiny Publicis One, spouští v Česku platformu Leaders (ta vzníkla v Izraeli v roce 2009) zaměřující se na práci s influencery na sociálních sítích.

Hit dne

Chystaná marvelovská pecka: trailer k Black Panther.

  • Na turné

    Oceán
    21. 10.22. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Blade Runner 2049

Hypotetická situace: získal by Blade Runner 2049 stejně kultovní postavení jako jednička, pokud by byl právě on prvním filmem série a byl by uveden ve stejném roce, tedy v roce 1982 (když odhlédneme od samotného vývoje filmových technologií)? Pokud by šlo jen o vizuální složku, tak bezpochyby ano. Noir atmosféra a dokonalé scenérie dystopického světa, tuna efektů, výprava a krásná kamera Rogera Deakinse vytvářejí pastvu pro divácké oči. A bodují i dnes, kdy si divák může vybrat z řady podobně laděných filmů. Co teprve před 35 lety.

Palec nahoru si povětšinou zaslouží i herecké výkony. Důstojník losangeleské policie K Ryana Gosliga je silným nástupcem Ricka Deckarda Harrisona Forda (který se zde rovněž objeví). Škoda jen, že autoři Goslingovi nevytvořili stejně úchvatného protihráče, jakým byl Rutger Hauer v "jedničce". Pochvala platí i pro podmanivou hudbu hypertalentovaného Hanse Zimmera.

A tak hlavním místem, kde Blade Runner 2049 oproti předchůdci kulhá či, kde má největší rezervy, je režijní rukopis. Režisér Denis Villeneuve (rozpačitá sci-fi Příchozí, povedený film Zmizení atd.) není tak sebejistý, invenční, vizionářský a inteligentní autor jako Ridley Scott. A nutno dodat, že mu příliš nepomáhá ani autor scénáře Hampton Fancher (podílel se i na scénáři k prvnímu Blade Runnerovi), který z velké části opakuje témata nahozená před třiceti a který se občas nevyhnul nelogičnostem v ději. Natažení filmu na téměř tři hodiny je tak místy drobnou zkouškou divákovy koncentrace.

Sečteno podtrženo: Blade Runner 2049 coby úvodní snímek "runnerovského" světa by měl slušnou šanci na získání podobně výsostné pozice. Takto je třeba zatleskat solidně vymyšlené a vyrobené "dvojce", která by většinu fanoušků Blade Runnera neměla zklamat.