reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Český hudební trh loni spadl o 6 procent

15:10, 11. 3. 2014
Hudba Aleš Borovan

Dobrá a špatná zpráva z českého hudebního trhu za rok 2013. Dobrá: pád prodeje hudebního obsahu se trochu zpomalil, hlavně díky nárůstu digitální distribuce. Špatná: propad se stále nepodařilo zastavit.

Hudební firmy sdružené v české sekci federace fonografického průmyslu za hudbu loni utržily 264 milionů korun, z toho 70 milionů připadlo na digitální hudbu. V meziročním srovnání se jedná o pokles ve výši 17 milionů korun, digitální prodeje naopak vyskočily o 12 milionů. Vývoj tržeb viz graf:

hudební trh česko 2

Největší podíl na trhu drží stále Universal Music (31,7 procenta). Dále následuje společnost Sony Music (19,1 procenta), Supraphon (16,5 procenta), Warner Music (někdejší EMI, 15,4 procenta), Česká muzika (11,2 procenta) a Popron Music (2,5 procenta). Na pozici nejprodávanější desky aspiruje předloňská deska Inzerát skupiny Kryštof (na fotce s Jaromírem Nohavicou), které se prodalo více než 35 tisíc kusů.