reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Euromedia Group spadla do desetimilionové ztráty

13:39, 24. 3. 2014
Knihy Aleš Borovan

De facto největší hráč na českém knižním trhu, společnost Euromedia Group (EG), vykázal brutální zlom ve vývoji hospodářských čísel.

Po tučných letech s vysokými výdělky se firma v roce 2012 ponořila do ztráty 21 milionů korun. O rok dříve přitom zisk činil přes 35 milionů. Podniku (tehdy ve vlastnictví Bertelsmannu) rovněž klesly tržby o 20 milionů na 1,137 miliardy korun. Souhrnný zisk za posledních šest let klesl na 122 milionů korun v čistém.

Negativní vývoj přičítá management (na fotce ředitel Andreas Kaulfuss s kardinálem Dukou) především makroekonomickým vlivům - poklesu HDP o 1,2 procenta v roce 2012, tehdejším vládním úsporám a zvýšení DPH u knih z 10 na 14 procent. Euromedia Group se ztrátě rozhodla čelit prodeji sítě knihkupectví, rozšiřováním aktivit na webu a v segmentu elektronických knih nebo novou Edicí světový bestseller.

Na počátku letošního roku Euromedii Group koupila seskupení manažerů, propojené s finanční skupinou J&T a slovenským knižním hráčem Panta Rhei. Výsledkem obchodu je propojení EG s tuzemskou sítí kamenných prodejen skupiny Neoluxor.