reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obří turné Lucie má v kapse desítky milionů tržeb

09:56, 23. 5. 2014
Hudba Koncerty Aleš Borovan

Comebackový motor slavné kapely Lucie, který v uplynulých měsících nastartoval vydáváním reedic a digitálních tracků, uvedením muzikálu Lucie, větší než malé množství lásky nebo vysíláním dokumentů v České televizi, se nyní roztočil na nejvyšší obrátky.

V pondělí 26. května kapela vystoupí v košické Steel Aréně a dále bude pokračovat ve velkých halách v Česku a na Slovensku. Jako bonus přidá dvě vystoupení po širým nebem v Lochotíně a na Rock for People. Původní rozsah turné čítal pět velkých koncertů s kapacitou přes 50 tisíc lidí. Díky velkému zájmu fanoušku se počet zastávek nakonec vyšplhá na 12 vystoupení včetně pražského warm-upu nebo tří (!) koncertů v libeňské Aréně.

Celkový počet prodaných lístků by měl překročit 100 tisíc. Cena lístků se pohybuje od 490 do 1290 korun. To znamená, že maloobchodní tržby turné jen z prodeje vstupenek by měly překročit 80 milionů korun (spíše konzervativní výpočet). Náklady turné odhadl šéf pořádající agentury Live Nation Robert Porkert na 50 až 70 milionů korun. Odhad se týká původního turné s pěti zastávkami. Rozšířená koncertní šňůra si vyžádala další miliony nákladů navíc.

Dalším zdrojem příjmů turné Lucie jsou sponzoři - partnery turné jsou Komerční banka, ČEZ, Mercedes Benz, pivovar Staropramen (jeden koncert) nebo Seznam.cz - a prodej merchandisingu včetně nosičů nebo oblečení.