reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Česká gramofirma Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone

09:21, 21. 7. 2014

Vedení českého zastoupení obří gramofirmy Warner Music (na fotce ředitel Vladimír Kočandrle vpravo) pročistí a zpřehlední strukturu skupiny s cílem uspořit náklady a zjednodušit administrativu.

V rámci procesu mateřská Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone Slovak Republic. Fúze by neměla mít dopad na podobu byznysu českého hudebního vydavatelství. Za posledních 15 let byly veškeré slovenské domácí tituly podepisovány nejdříve u EMI Czech Republic, následně pak u českého Parlophone a pak u WM Czech Republic. Slovenská pobočka fungovala hlavně jako obchodní zastoupení na území Slovenska.

Warner Music ze slovenských umělců vydává/distribuuje Slobodnou Európu, Zuzanu Smatanovou nebo Horkýže Slíže. Před několika týdny podepsala smlouvu na nové album s legendární kapelou Elán. K českým hvězdám WM patří skupina Kabát, Tři sestry, Robert Křesťan a Druhá tráva, dříve pak Kryštof či Daniel Landa

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) firmě spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Zisk spadl ze 103 milionů (vysoké číslo je dáno prodejem cenných papírů a podílů v předešlém období) na 3,4 milionu korun. Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci tuzemského managementu - kvůli změnám vlastníka společnosti v uplynulém roce došlo v české Warner Music k přesunu velkých bloků repertoáru.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.