reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Česká gramofirma Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone

09:21, 21. 7. 2014

Vedení českého zastoupení obří gramofirmy Warner Music (na fotce ředitel Vladimír Kočandrle vpravo) pročistí a zpřehlední strukturu skupiny s cílem uspořit náklady a zjednodušit administrativu.

V rámci procesu mateřská Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone Slovak Republic. Fúze by neměla mít dopad na podobu byznysu českého hudebního vydavatelství. Za posledních 15 let byly veškeré slovenské domácí tituly podepisovány nejdříve u EMI Czech Republic, následně pak u českého Parlophone a pak u WM Czech Republic. Slovenská pobočka fungovala hlavně jako obchodní zastoupení na území Slovenska.

Warner Music ze slovenských umělců vydává/distribuuje Slobodnou Európu, Zuzanu Smatanovou nebo Horkýže Slíže. Před několika týdny podepsala smlouvu na nové album s legendární kapelou Elán. K českým hvězdám WM patří skupina Kabát, Tři sestry, Robert Křesťan a Druhá tráva, dříve pak Kryštof či Daniel Landa

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) firmě spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Zisk spadl ze 103 milionů (vysoké číslo je dáno prodejem cenných papírů a podílů v předešlém období) na 3,4 milionu korun. Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci tuzemského managementu - kvůli změnám vlastníka společnosti v uplynulém roce došlo v české Warner Music k přesunu velkých bloků repertoáru.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • ČTÚ: z chystané aukce kmitočtů 3,7 GHz vypadla společnost Radio Spectrum CZ (Airspan), která ve stanovené lhůtě nesložila peněžní záruku. Aukční fáze se tak může zúčastnit šest zájemců: Nordic Telecom 5G, O2, PODA, Suntel Net, T-Mobile a Vodafone. Start 13. června.

  • Grunex: agentura (provozní firma Boosters), specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila česko-slovenský komunitní portál Dota2.cz věnovaný free-to-play hře Dota 2.

  • FTV Prima: internetové portfolio rozšířila o web PrimaNapady.cz, zaměřený na hobby segment.

Hit dne

Konečně trailer k sedmé sezóně Game of Thrones. Great War is here. V červnu.

  • Na turné

    Michal Hrůza
    20. 5.17. 6.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Král Artuš: Legenda o meči

Brilantní film na pomezí strhujícího dobrodružství a fantasy, od kterého si studio Warner Bros. hodně slibovalo a do jehož výroby zainvestovalo slušných 175 milionů dolarů. Bohužel, již z prvních týdnů na klíčovém americkém kinotrhu je jasné, že půjde o jeden z největších letošních byznysových propadáků v kinech (diváci v USA a Kanadě za prvních 14 dní promítání utratili za lístky jen 22 milionů dolarů). To je obrovská škoda - pro diváky a hlavně pro autorský tým, který zde odvedl výbornou práci.

Přitom Král Artuš strčí drtivou většinu soudobé fantasy/akční produkce hravě do kapsy, ať již díky moderní a opravdu chytré režii Guye Ritchieho (Sherlock Holmes, Podfu(c)k atd.), skvělým střihem a kamerou, zdařilou choreografií bojových scén, podmanivým vizuálním ztvárněním nebo epickou hudební složkou.

To vše je korunováno dobře napsanými a výtečně ztvárněnými hlavními postavami: Charlie Hunnam jako Artuš je oslnivý, přesně ten charismatický a inteligentní ranař-sympaťák, který dokáže oslovit dámské i pánské publikum. Hodně mu pomáhá jeho protihráč, jako většinou vynikající Jude Law coby zlý král Vortigern.

Film jako celek má akorát strhující tempo, je tu přesně ten správný poměr mluveného slova, cool nadsázky, hravosti a nápaditě vystavěných bitek. Ritchieho vypravěčský styl místy ohromí (viz střihové pasáže, vměstnávající dlouhý časový úsek do pár minut), po celou dobu filmu hlavně baví. Ještě jednou, je to strašná škoda a těžko říci, kdo u Warnerů odflákl svou práci, zda jen průzkum, nebo i marketing. Filmaři to rozhodně nebyli a modleme se, aby kvůli tomuto flopu nezapadl jasný Hunnamův talent.