reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Česká gramofirma Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone

09:21, 21. 7. 2014

Vedení českého zastoupení obří gramofirmy Warner Music (na fotce ředitel Vladimír Kočandrle vpravo) pročistí a zpřehlední strukturu skupiny s cílem uspořit náklady a zjednodušit administrativu.

V rámci procesu mateřská Warner Music pohltí slovenskou dceru Parlophone Slovak Republic. Fúze by neměla mít dopad na podobu byznysu českého hudebního vydavatelství. Za posledních 15 let byly veškeré slovenské domácí tituly podepisovány nejdříve u EMI Czech Republic, následně pak u českého Parlophone a pak u WM Czech Republic. Slovenská pobočka fungovala hlavně jako obchodní zastoupení na území Slovenska.

Warner Music ze slovenských umělců vydává/distribuuje Slobodnou Európu, Zuzanu Smatanovou nebo Horkýže Slíže. Před několika týdny podepsala smlouvu na nové album s legendární kapelou Elán. K českým hvězdám WM patří skupina Kabát, Tři sestry, Robert Křesťan a Druhá tráva, dříve pak Kryštof či Daniel Landa

Během fiskálního roku 2012/2013 (končí v březnu, v daném období společnost nesla jméno Parlophone) firmě spadly provozní výnosy až na 77 milionů korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 15 procent. Zisk spadl ze 103 milionů (vysoké číslo je dáno prodejem cenných papírů a podílů v předešlém období) na 3,4 milionu korun. Velká část poklesu výkonu jde mimo kompetenci tuzemského managementu - kvůli změnám vlastníka společnosti v uplynulém roce došlo v české Warner Music k přesunu velkých bloků repertoáru.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

  • Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Hit dne

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.