reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Němci prodali Impuls pozdě, rádio spadlo na nejnižší ekonomický výkon

09:01, 18. 9. 2014
Rádia Aleš Borovan

Největší celoplošné rádio Impuls silně zasáhla ne úplně nejpříznivější situace na trhu s rádiovou reklamou. V loňském roce jeho výkony spadly na nejnižší úroveň za posledních deset let, když se jeho tržby meziročně propadly o 22 procent na 189 milionů korun.

To je skoro polovina v porovnání s rokem 2009, kdy provozní firma Londa utržila 370 milionů korun. Firma vygenerovala i nejmenší zisk za dané období - 29 milionů korun. O rok dříve profit činil 69 milionů. Nejznamenitější zisk Impuls přinesl bývalým akcionářům, Němcům Eurocast Rundfunk Beteiligungs (dvě třetiny) a Ivanovi Baťkovi (jedna třetina) v roce 2008, kdy vydělal 136 milionů korun.

K prodeji Impulsu do rukou nového vlastníka, společnosti Agrofert ministra financí Andreje Babiše, došlo letos v únoru. Jednání o transakci probíhala v době, kdy se Impuls mohl vykázat suverénně nejskromnějším výkonem. Na druhou stranu, není tajemstvím, že v obchodu byl aktivnější velkouzenář Andrej Babiš, který Eurocastu a Baťkovi zaplatil slušnou prémii navíc (viz odkaz pod článkem pro předplatitele).