reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hudební vydavatelství Championship Music loni zvedlo digitální prodeje o 100 procent

17:38, 3. 3. 2015
Hudba Internet Aleš Borovan

Zajímavý pohled do byznysové kuchyně menšího hudebního vydavatelství Championship Music (majitel Lukáš Rychtařík). V loňském roce se mu podařilo zvednout digitální prodeje téměř o 100 procent na 1,4 milionu korun.

Z této částky na monetizaci videí na YouTube připadá 80 procent, na streaming hudby (Spotify, Deezer) 10,3 procenta a na prodej mp3 (Supraphonline.cz) zbylých 9,7 procenta. Průměrný měsíční obrat za prodej digitálních tracků a streaming v roce 2014 činil přes 25 tisíc korun, průměrný obrat z monetizací videí za měsíc dělal skoro 83 tisíc korun. Jak uvádí zástupci Championship "doba digitální a ekonomické soběstačnosti už naplno nastala".

K digitálním prodejům pak jako nadstavbu či zajímavost vydavatelství přidává prodej fyzických nosičů. Kupříkladu třetí desky Bena Cristovaa (foto) Made In Czechoslovakia (2014), která se prodávala fyzicky jen na jeho koncertech, se prodalo přes 2500 kusů. Kromě Cristovaa Championship Music zastupuje i Borise Carloffa, Joea Karafiáta nebo kapely Skyline, IAN, Purist či Calm Sesaon.