reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Prodeje hudby po letech poklesů poprvé narostly skoro o 20 milionů

19:20, 9. 3. 2015

Největší hudební vydavatelství, sdružená v Mezinárodní federaci fonografického průmyslu (IFPI), po letech poklesů hlásí poprvé nárůst tržeb (fyzické a digitální nosiče). Zatímco v roce 2013 utržily 264 milionů (z toho 194 milionů fyzické nosiče), loni to bylo 283 milionů (fyzické nosiče 180 milionů).

Na příznivém vývoji se podílí digitální prodeje, jejichž podíl na celkových prodejích se v roce 2014 zvýšil na 36 procent (o rok dříve 27 procent). Prim zde hraje streaming (58 procent) a downloading (41 procent). V oblasti fyzických prodejů i nadále klesá zájem o CD a DVD, naopak došlo k oživení poptávky po vinylových deskách (viz obrázek). Nejsilnější firmou na trhu nadále zůstává Universal Music s 33,2 procenta, dále následují Warner Music (22,2 procenta) a Supraphon (16,3 procenta).

Podobně slibný obrázek skýtají statistiky, sestavené podle mezinárodních standardů IFPI a zahrnující i prodeje do reklamy (synchro), peníze z Intergramu (provozní práva) a odhady prodejů nečlenů federace (čísla v milionech korun):

zdroj: ifpi

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • ČTÚ: z chystané aukce kmitočtů 3,7 GHz vypadla společnost Radio Spectrum CZ (Airspan), která ve stanovené lhůtě nesložila peněžní záruku. Aukční fáze se tak může zúčastnit šest zájemců: Nordic Telecom 5G, O2, PODA, Suntel Net, T-Mobile a Vodafone. Start 13. června.

  • Grunex: agentura (provozní firma Boosters), specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila česko-slovenský komunitní portál Dota2.cz věnovaný free-to-play hře Dota 2.

  • FTV Prima: internetové portfolio rozšířila o web PrimaNapady.cz, zaměřený na hobby segment.

Hit dne

Konečně trailer k sedmé sezóně Game of Thrones. Great War is here. V červnu.

  • Na turné

    Michal Hrůza
    20. 5.17. 6.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Král Artuš: Legenda o meči

Brilantní film na pomezí strhujícího dobrodružství a fantasy, od kterého si studio Warner Bros. hodně slibovalo a do jehož výroby zainvestovalo slušných 175 milionů dolarů. Bohužel, již z prvních týdnů na klíčovém americkém kinotrhu je jasné, že půjde o jeden z největších letošních byznysových propadáků v kinech (diváci v USA a Kanadě za prvních 14 dní promítání utratili za lístky jen 22 milionů dolarů). To je obrovská škoda - pro diváky a hlavně pro autorský tým, který zde odvedl výbornou práci.

Přitom Král Artuš strčí drtivou většinu soudobé fantasy/akční produkce hravě do kapsy, ať již díky moderní a opravdu chytré režii Guye Ritchieho (Sherlock Holmes, Podfu(c)k atd.), skvělým střihem a kamerou, zdařilou choreografií bojových scén, podmanivým vizuálním ztvárněním nebo epickou hudební složkou.

To vše je korunováno dobře napsanými a výtečně ztvárněnými hlavními postavami: Charlie Hunnam jako Artuš je oslnivý, přesně ten charismatický a inteligentní ranař-sympaťák, který dokáže oslovit dámské i pánské publikum. Hodně mu pomáhá jeho protihráč, jako většinou vynikající Jude Law coby zlý král Vortigern.

Film jako celek má akorát strhující tempo, je tu přesně ten správný poměr mluveného slova, cool nadsázky, hravosti a nápaditě vystavěných bitek. Ritchieho vypravěčský styl místy ohromí (viz střihové pasáže, vměstnávající dlouhý časový úsek do pár minut), po celou dobu filmu hlavně baví. Ještě jednou, je to strašná škoda a těžko říci, kdo u Warnerů odflákl svou práci, zda jen průzkum, nebo i marketing. Filmaři to rozhodně nebyli a modleme se, aby kvůli tomuto flopu nezapadl jasný Hunnamův talent.