reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Prodeje hudby po letech poklesů poprvé narostly skoro o 20 milionů

19:20, 9. 3. 2015
Hudba Aleš Borovan

Největší hudební vydavatelství, sdružená v Mezinárodní federaci fonografického průmyslu (IFPI), po letech poklesů hlásí poprvé nárůst tržeb (fyzické a digitální nosiče). Zatímco v roce 2013 utržily 264 milionů (z toho 194 milionů fyzické nosiče), loni to bylo 283 milionů (fyzické nosiče 180 milionů).

Na příznivém vývoji se podílí digitální prodeje, jejichž podíl na celkových prodejích se v roce 2014 zvýšil na 36 procent (o rok dříve 27 procent). Prim zde hraje streaming (58 procent) a downloading (41 procent). V oblasti fyzických prodejů i nadále klesá zájem o CD a DVD, naopak došlo k oživení poptávky po vinylových deskách (viz obrázek). Nejsilnější firmou na trhu nadále zůstává Universal Music s 33,2 procenta, dále následují Warner Music (22,2 procenta) a Supraphon (16,3 procenta).

Podobně slibný obrázek skýtají statistiky, sestavené podle mezinárodních standardů IFPI a zahrnující i prodeje do reklamy (synchro), peníze z Intergramu (provozní práva) a odhady prodejů nečlenů federace (čísla v milionech korun):

zdroj: ifpi