reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz poprvé s tržbami přes tři miliardy, Lukačovič má v kapse stovky milionů

09:38, 20. 5. 2015

Hoši a holky z týmu ředitele Seznam.cz Pavla Zimy (foto) konečně vyšlehali tržby firmy nad tři miliardy, za rok 2014 dosáhly 3,129 miliardy korun (meziroční nárůst o 7,6 procenta).

Nejvíce rostly příjmy z vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik, a to meziročně o více než 20 procent. Největší část příjmů firmy Iva Lukačoviče pochází z reklamního systému Sklik (přes 40 procent), třetinový podíl mají příjmy z display reklamy (včetně videa a mobilních reklamních formátů). Zbývajících zhruba 20 procent příjmů tvoří inzerce na oborových serverech jako Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.) a z katalogového serveru Firmy.cz.

Zisk Seznam.cz před zdaněním za rok 2014 vyskočil na 1,136 miliardy korun, o rok dříve to bylo 0,93 miliardy. To znamená, že čistý zisk by měl nyní přesáhnout 900 milionů korun. Miliardář Lukačovič tak do kapsy shrábne minimálně cca 630 milionů korun.

"Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly o 10 procent. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz, meziroční nárůst přesáhl 45 procent," doplnil Zima.