reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Albatros Media díky dealu s Aholdem dostal z večerníčkových knih desítky milionů

11:41, 27. 8. 2015
Knihy Aleš Borovan

Po dlouhých jednáních se velkému knižnímu hráči Albatros Media (AM) podařilo uzavřít kontrakt o největší speciální operaci v novodobé historii firmy, výnos se počítá v desítkách milionů korun.

Pro společnost Ahold Czech Republic (prodejny Albert) nakladatel dodal ve vysokých nákladech osm knižních titulů (foto) na motivy známých večerníčků: KrysáciChaloupka na vrškuŘíkání o víle Amálce, Kosí bratři, Káťa a ŠkubánekBob a Bobek, Človíčkova dobrodružství a Rumcajsova loupežnická knížka. Ty vycházejí v edicích AM Albatros, Fragment a Edice ČT.

Podle kvalifikovaného odhadu Borovan.cz se počet dodaných knížek pro obchodní řetězec pohybuje v milionech kusů (kapacita tuzemských tiskáren, obvyklý rozsah marketingových programů Aholdu atd.). To při započítání maloobchodních cen (řádově stokoruny) jednotlivých knih znamená celkový obrat akce v řádech stovek milionů. Vzhledem k dělení maloobchodní ceny knih Albatrosu jako nakladateli ve skutečnosti připadnou vyšší desítky milionů, možná až 100 milionů korun.

Ahold dodané knihy používá pro speciální marketingový program Dětská knihovnička: zákazníci sbírají samolepky/body za nákupy nad 200 korun. Za sedm samolepek/bodů pak získají knížku podle výběru zdarma. Akce trvá do 22. září nebo do vyčerpání zásob.