reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Letní překvapení Mimoni překonalo 100 milionů kinotržeb

20:53, 30. 8. 2015
Film Aleš Borovan

Animovaný hit studia Universal Pictures Mimoni (premiéra 25. června) se stal jedním z největších byznysových překvapení letošního kinotrhu. Teprve jako druhému filmu v roce 2015 se mu podařilo překonat metu 100 milionů tržeb (kinodistribuce Cinemart).

Mimoňům se to v Česku povedlo v těchto dnech, když návštěvnost překročila 735 tisíc diváků. První film, závěr tolkienovské trilogie Hobit: Bitva pěti armád, kulatou byznysovou metu překonal v lednu. Blockbuster Warner Bros. měl ovšem premiéru již v prosinci 2014 a v loňském roce rovněž nasbíral hlavní část kinotržeb. Ostatní filmové pecky roku 2015 jako Padesát odstínů šedi, Avengers: Age of Ultron nebo Jurský svět (zatím skoro 53 milionů korun) zůstaly hluboko pod "stovkou".

Mimoni měli v Česku impozantní již nástup. Během premiérového týdnu v červnu do kin zamířilo na 260 tisíc českých diváků, kteří za lístky na žluté pidižvíky zaplatili cca 36 milionů korun. O týden později již tržby vystoupaly na 57 milionů a návštěvnost na více než 413 tisíc diváků. Podobný obří zájem zaznamenali Mimoni (spin-off jiného animovaného hitu Já, padouch) i ve zbytku světa - celkové kinotržby se doposud vyšplhaly na 1,019 miliardy dolarů, což snímek řadí mezi 30 největších komerčních trháků všech dob.