reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Magazínová skupina Bauer Media zvedla zisk na 95 milionů

16:26, 31. 1. 2016

Vydavatelská skupina Bauer, která v Česku zahrnuje dvě firmy Bauer Media a Bauer Media Praha, za rok 2014 vygenerovala souhrnný zisk skoro 95 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 42 milionů.

Samotná Bauer Media (časopisy Rytmus života, Pestrý svět, Týdeník Televize, TV Max nebo Chvilka pro tebe) bez vlivu dcery dosáhla předloni zisku skoro 100 milionů (v roce 2013 to byl "očištěný" profit 51,5 milionů). Dceřinná společnost Bauer Media Praha, která vydává Harpers Bazaar, Cosmopolitan, Esquire nebo Speed, však za sledované období prodělala přes 5 milionů (o rok dříve zisk 1,5 milionu).

Celkové vydavatelské tržby skupiny, kterou řídí Alena Černá, předloni stouply o 45 milionů na 868 milionů korun. Bauer Media (BM) samotná utržila 719 milionů, meziročně o 27 milionů méně. Je to již šestý pokles v řadě od roky 2008. Tehdy tržby BM vystoupaly na 1,12 miliardy korun. Firma podle Media projektu v roce 2014 prodala 46 milionů výtisků časopisů, které si přečetly 2,6 milionu čtenářů. Celá časopisecká skupina patří německému koncernu Heinrich Bauer Verlag.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.