reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Prodeje hudebních nosičů a digitální muziky loni stouply na 295 milionů

19:14, 24. 3. 2016

Český hudební trh, zahrnující prodej nosičů a digitální hudby, v roce 2015 narostl o 4 procenta na 295 milionů korun. Vyplývá to ze statistik Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

Jen prodeje fyzických nosičů jako CD, LP nebo DVD klesly loni o 1,6 procenta na 177 milionů korun (cifry se týkají členských firem IFPI plus distribuční dealy). Jedná se o výrazné zpomalení poklesu - v roce 2014 činil pokles tohoto segmentu 7 procent. Na prodej digitální hudby připadlo 40 procent z celkových čísel, o rok dříve to bylo 36 procent. Z absolutního čísla za digitální segment se 70 procent týká streamingu a 26 procent stahování.

Nejsilnější pozici na trhu má vydavatelství Universal Music s 37,8 procenta, za ním následuje Warner Music, 
jejíž podíl na trhu je 21,7 procenta, na třetí příčce se umístil Supraphon s podílem 14,6 procenta. Další pozice: Sony Music (12,6 procenta), Česká muzika (6,3 procenta) a Brainzone (1,1 procenta). Zde tabulka prodejů, která zahrnuje i odhady čísel za nečlenské firmy IFPI:

screen: ifpi

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn4

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: do Česka přiveze koncert zpěváka a kytaristy Chrise Rey, akce se uskuteční v listopadu 2017 v Kongresovém centru Praha.

  • Neoluxor: novým marketingovým ředitelem sítě knihkupectví se stává Robin Čermák, který dříve dělal na podobné pozici v konkurenční síti Knihy Dobrovský.

  • CME: majitel TV Nova oznámí hospodářské výsledky za první kvartál 2017 ve středu 26. dubna.

Hit dne

Teaser k chystanému hitu Star Wars: The Last Jedi. V kinech v prosinci 2017.

  • Na turné

    Divokej Bill
    25. 5.02. 9.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Ztracené město Z

Propagace novinkového filmu ráda sáhla ke jménu kultovního hrdiny Indiana Jonese, skutečnost je o trochu prozaičtější: film Ztracené město Z vznikl na motivy skutečných osudů dnes polozapomenutého britského dobrodruha a cestovatele Percyho Fawcetta, který velkou část svého života zasvětil hledání bájné indiánské civilizace, údajně ztracené v džungli někde na pomezí Brazílie a Bolívie.

V roce 1925  Fawcett na jedné ze svých cest společně se svým synem za dodnes nevyjasněných okolností kdesi v Amazonii nadobro zmizel. Zůstala jen pomalu blednoucí legenda. Je zbytečné bádat nad tím, nakolik se filmaři nyní drželi či nedrželi jednotlivých zákrut Fawcettova životopisu.

Mnohem důležitější je, že se jim pod vedením doposud nepříliš výrazného režiséra Jamese Graye (rovněž spolutvůrce scénáře) podařilo oživit a rozdmýchat starodávného ducha objevitelství, touhy vykročit za známé hranice, stanout někde jako první a odkrýt vzrušující tajemství. Touhy, která v dnešním světě Google Maps, instantních zážitků a proklikání se k čemukoliv, jakoby vymizela a která se v kinematografii objevuje spíše zřídka (probleskla kupříkladu v Nolanově Interstellaru).

Škoda jen, že se v hlavní roli neobjevil původně zvažovaný Brad Pitt. Charlie Hunnam (Pacific Rim, Potomci lidí) bezpochyby coby Percy Fawcett odvádí nadprůměrnou práci, s Pittem (ten nakonec snímek jen koprodukoval) by šlo přece jen o trochu vyšší grády. I tak je Ztracené město Z solidní filmařinou, poutavě a maximálně autenticky udělané dobrodružství s několika výraznými a nadprůměrnými momenty, které nedají na film zapomenout ani v následujících letech.