reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Hlavním zdrojem peněz hudebního průmyslu se poprvé v historii stala digitální muzika

23:35, 16. 4. 2016

Klíčový okamžik pro globální hudební industrii. Podle dat Mezinárodní federace fonografického průmyslu v roce 2015 digitální příjmy poprvé předstihly tržby z prodeje fyzických nosičů.

Loni na digitál připadlo 45 procent z celkových tržeb, na CD, LP nebo DVD pak 39 procent. Celkem posluchači za digitální muziku utratili 6,7 miliardy dolarů, v meziročním srovnání o 10 procent více.

Boom digitálních prodejů byl hnaný zejména streamováním, které v roce 2015 narostlo o 45 procent na 2,9 miliardy dolarů. Celkové příjmy hudebního průmyslu loni vzrostly o 3,2 procenta na 15 miliard dolarů - první růst po dlouhých letech propadů (na fotce zpěvačka Adele, jejíž album 25 se stalo nejlépe se prodávající nahrávkou v roce 2015).

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Live Nation: do Česka přiveze koncert zpěváka a kytaristy Chrise Rey, akce se uskuteční v listopadu 2017 v Kongresovém centru Praha.

  • Neoluxor: novým marketingovým ředitelem sítě knihkupectví se stává Robin Čermák, který dříve dělal na podobné pozici v konkurenční síti Knihy Dobrovský.

  • CME: majitel TV Nova oznámí hospodářské výsledky za první kvartál 2017 ve středu 26. dubna.

Hit dne

Teaser k chystanému hitu Star Wars: The Last Jedi. V kinech v prosinci 2017.

  • Na turné

    Divokej Bill
    25. 5.02. 9.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Ztracené město Z

Propagace novinkového filmu ráda sáhla ke jménu kultovního hrdiny Indiana Jonese, skutečnost je o trochu prozaičtější: film Ztracené město Z vznikl na motivy skutečných osudů dnes polozapomenutého britského dobrodruha a cestovatele Percyho Fawcetta, který velkou část svého života zasvětil hledání bájné indiánské civilizace, údajně ztracené v džungli někde na pomezí Brazílie a Bolívie.

V roce 1925  Fawcett na jedné ze svých cest společně se svým synem za dodnes nevyjasněných okolností kdesi v Amazonii nadobro zmizel. Zůstala jen pomalu blednoucí legenda. Je zbytečné bádat nad tím, nakolik se filmaři nyní drželi či nedrželi jednotlivých zákrut Fawcettova životopisu.

Mnohem důležitější je, že se jim pod vedením doposud nepříliš výrazného režiséra Jamese Graye (rovněž spolutvůrce scénáře) podařilo oživit a rozdmýchat starodávného ducha objevitelství, touhy vykročit za známé hranice, stanout někde jako první a odkrýt vzrušující tajemství. Touhy, která v dnešním světě Google Maps, instantních zážitků a proklikání se k čemukoliv, jakoby vymizela a která se v kinematografii objevuje spíše zřídka (probleskla kupříkladu v Nolanově Interstellaru).

Škoda jen, že se v hlavní roli neobjevil původně zvažovaný Brad Pitt. Charlie Hunnam (Pacific Rim, Potomci lidí) bezpochyby coby Percy Fawcett odvádí nadprůměrnou práci, s Pittem (ten nakonec snímek jen koprodukoval) by šlo přece jen o trochu vyšší grády. I tak je Ztracené město Z solidní filmařinou, poutavě a maximálně autenticky udělané dobrodružství s několika výraznými a nadprůměrnými momenty, které nedají na film zapomenout ani v následujících letech.