reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Čisté investice do rádiové reklamy letos narostly o 10 milionů korun

13:23, 4. 5. 2016

Čisté investice mediálních agentur a zadavatelů do reklamního prostoru českých rádií si v prvním kvartálu 2016 udržely podobný nárůst jako o rok dříve. Za první tři měsíce dosáhly celkem 277 milionů korun, v meziročním srovnání o 10 milionů více.

O rok dříve meziroční nárůst činil rovněž 10 milionů (objem investice za 1Q 2014 dosáhl 257 milionů korun). Čisté investice do rádií jsou počítány jako fakturované objemy v ceníkových cenách minus slevy a bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur a obchodníků.

Vyšším tempem rostl trh čistých národních reklamních investic, což je změna oproti několika předchozím obdobím. Za 1Q 2016 rostly zejména sektory automobily, mobilní operátoři, spotřební elektronika a energetika. Klesly naopak finanční instituce nebo maloobchod potravin. Celkové investice za rok 2015 činily 1,464 miliardy korun.