reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize mají v revíru „škodnou“, Seznam.cz poslal svůj obsah mezi klasické TV kanály

Internetový obr Seznam.cz zvětšuje průlom na televizní trh: dnes spustil internetové "vysílání" Seznam.cz TV v rámci čtvrtého digitálního multiplexu (provozovatel Digital Broadcasting podnikatele Radima Pařízka).

Jedná se de facto o mazaný přenos obsahu Stream.cz přímo do televizí běžného TV diváka. Lidé, kteří mají chytrou televizi s podporou HbbTV a připojenou k internetu plus příjem digitálního pozemního vysílání MUX 4, ode dneška najdou Seznam.cz TV v seznamu televizních kanálů. Přepnutím na Seznam.cz TV se v chytré televizi spustí HbbTV aplikace, tedy internetové vysílání.

Divák si tak vedle pořadů Novy, Primy nebo České televize budou moci hned přepnout třeba na kultovní seriál Kancelář Blaník, Jídlo s.r.o., kanál Pohádky nebo A dost!. Seznam.cz ke stávajícímu obsahu bude přidávat další pořady (nejen ze Stream.cz) a postupně aplikaci vylepšovat. Výše uvedený obsah v chytrých televizích s připojením na internet již byl dostupný, způsob hledání na webu však byl poměrně komplikovaný a nepříliš uživatelsky přívětivý. Nyní se k němu divák dostane pomocí televizního ovladače.

Lukačovičova firma doufá, že by se tak mohla v ideálním případě dostat do cca 75 procent ze všech chytrých televizí v Česku. Jejich odhad kolísá od 750 tisíc do jednoho milionu. MUX 4 deklaruje pokrytí 95 procent obyvatel České republiky, skutečná penetrace je samozřejmě nižší.

"Současné televizní aplikace Stream.cz měsíčně alespoň jednou použije na 60 tisíc zařízení. Seznam.cz TV by měla přinést více než 1,7 milionu zhlédnutí, jež v tuto chvíli generují všechny aplikace Stream.cz pro chytré televize," uvedl ředitel Seznam.cz Pavel Zima (foto). Na vývoji nové aplikace pracoval Seznam.cz se společností Mautilus, do které majetkově vstoupil na konci roku 2014.