Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmový producent Hoffman vyinkasoval na Švejka 17 milionů, dostalo se i na projekt Jana Svěráka

aktualizováno
15:49, 31. 5. 2016

Fond kinematografie štědře přiděloval filmovým producentům z eráru na výrobu nových celovečerních hraných filmů. Absolutním vítězem z hlediska objemu přidělených částek, se stala produkce Infinity Prague Tomáše Hoffmana (foto), která na projekt Švejk dostala 17 milionů korun.

Udělená podpora patří snad k vůbec nejvyšším přiklepnutým sumám. Mimochodem, je to o 2 miliony více, než částka, která před rokem a půl putovala do výroby historického filmu Lída Baarová (Nogup agency) a jejíž výše tehdy nesmyslně vzbudila kritické ohlasy. Zpět ke Švejkovi: celkový rozpočet je projektován na sumu 90 milionů korun, režie by se měl ujmout Bohdan Sláma.

Dostalo se i na další projekty: 15 milionů korun získalo zběsilé Nabarvené ptáče Václava Marhoula s rozpočtem 160 milionů, 10 milionů putovalo do rozpočtu projektu scenáristy Ivana Arsenjeva a režiséra Zdeňka Jiráského Krajina ve stínu (produkce Luminar Film). Úspěšný byl i režisér a producent Jan Svěrák s chystanou knižní adaptací Po strništi bos - 7 milionů korun. Jan Svěrák je od konce dubna členem rady filmového fondu. Podle šéfa rady Petra Vítka Svěrák v celé této výzvě nehlasoval.

Celkem rada fondu rozdělovala v této výzvě na 60 milionů korun, to je o 54 procent více než v obdobné výzvě v roce 2015. Rada z celkové částky podpořila 6 filmových projektů.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Režisér Marhoul nyní točí s Harvey Keitelem v jižních Čechách pasáže pro nový film Nabarvené ptáče

Harvey Keitel smluvně potvrdil účast v Marhoulově projektu Nabarvené ptáče

Kinotržby svěrákovského hitu Po strništi bos se blíží 50 milionům

Režisér Jiří Vejdělek začal točit filmovou novinku Tátova Volha

Lístek na filmovou novinku Jana Svěráka Po strništi bos si koupilo přes 200 tisíc diváků

Do výroby Marhoulova filmu Nabarvené ptáče se zapojil švédský herec Stellan Skarsgård

Hoffmanova produkce loni vydělala 770 tisíc korun, vyvíjí filmového Švejka

Producent Marhoul má za sebou druhou výrobní etapu filmu Nabarvené ptáče

Připravovaný svěrákovský kinohit Po strništi bos má generálního partnera

Na place Marhoulova velkofilmu Nabarvené ptáče se objevil německý herec Udo Kier

Autorská dvojice Svěrák – Uhlíř přidává druhé představení do O2 Arény

Producent a režisér Marhoul dokončil první fázi natáčení filmu Nabarvené ptáče

Režisér Marhoul začne od března točit přehlídku lidské bestiality Nabarvené ptáče, peníze mu nasypal i podnikatel Žaluda

Dvojice Vejdělek – Hoffman dokončila natáčení komedie Bezva ženská na krku

Producent a režisér Jan Svěrák začne točit prequel Obecné školy letos v srpnu

Energetický obr innogy nalije miliony do nového filmu Jana a Zdeňka Svěrákových

Filmový fond poslal producentům na konta desítky milionů korun

Platby CET 21 nebo Alzy.cz do filmového fondu může řešit antimonopolní úřad

Fond kinematografie dá na výrobu filmů 147 milionů

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Media Bohemia: mediální skupina získala od stávajících společníků Pavla Michala a Tomáše Hasila čtvrtinové podíly v liberecké společnosti Radio Dobrý den (licence Hitrádio FM). Tím pádem ovládla 100 procent.

  • Publicis One: od výzkumné agentury Median začala nově odebírat data crossmediálního měření adMeter 1000, jejichž technologie sběru jsou nezávislé na cookies.

  • DDB: reklamní agentura z Omnicom Group v roce 2016 utržila 131 milionů korun, v meziročním srovnání o 13 milionů více. Čistý zisk meziročně vzrostl ze 6 milionů na 7 milionů korun.

Hit dne

Kauan: Lapsenmuisto.

  • Na turné

    Tři sestry
    17. 11.09. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.