reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmový producent Hoffman vyinkasoval na Švejka 17 milionů, dostalo se i na projekt Jana Svěráka

aktualizováno
15:49, 31. 5. 2016

Fond kinematografie štědře přiděloval filmovým producentům z eráru na výrobu nových celovečerních hraných filmů. Absolutním vítězem z hlediska objemu přidělených částek, se stala produkce Infinity Prague Tomáše Hoffmana (foto), která na projekt Švejk dostala 17 milionů korun.

Udělená podpora patří snad k vůbec nejvyšším přiklepnutým sumám. Mimochodem, je to o 2 miliony více, než částka, která před rokem a půl putovala do výroby historického filmu Lída Baarová (Nogup agency) a jejíž výše tehdy nesmyslně vzbudila kritické ohlasy. Zpět ke Švejkovi: celkový rozpočet je projektován na sumu 90 milionů korun, režie by se měl ujmout Bohdan Sláma.

Dostalo se i na další projekty: 15 milionů korun získalo zběsilé Nabarvené ptáče Václava Marhoula s rozpočtem 160 milionů, 10 milionů putovalo do rozpočtu projektu scenáristy Ivana Arsenjeva a režiséra Zdeňka Jiráského Krajina ve stínu (produkce Luminar Film). Úspěšný byl i režisér a producent Jan Svěrák s chystanou knižní adaptací Po strništi bos - 7 milionů korun. Jan Svěrák je od konce dubna členem rady filmového fondu. Podle šéfa rady Petra Vítka Svěrák v celé této výzvě nehlasoval.

Celkem rada fondu rozdělovala v této výzvě na 60 milionů korun, to je o 54 procent více než v obdobné výzvě v roce 2015. Rada z celkové částky podpořila 6 filmových projektů.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zonky: novou PR agenturou Kellnerovy a Šmejcovy služby se stala ADison. Vystřídala předchozí agenturu McShakespeare.

  • Miroslav Krobot: jeho nový film Kvarteto ještě před kinopremiérou v 30. listopadu zamíří na filmové festivaly v USA (Chicago International Film Festival, Denver Film Festival) a v Evropě (Muces ve španělské Segovii). Producentem filmu je Ondřej Zima z Evolution Films.

  • Cartoon Network: animovaný TV kanál ze skupiny Time Warner pro dětské diváky od 6 do 12 let začal ode dneška pro český a slovenský trh vysílat v českém jazyce. Součástí programu jsou například seriály Ben 10, Raketové holky nebo seriálové novinky Zataženo, občas trakaře a OK K.O.! Let´s Be Heroes (od listopadu). Cartoon Network se objeví u operátorů Digi TV nebo UPC.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Kabát
    11. 10.28. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.