reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Filmový producent Hoffman vyinkasoval na Švejka 17 milionů, dostalo se i na projekt Jana Svěráka

aktualizováno
15:49, 31. 5. 2016

Fond kinematografie štědře přiděloval filmovým producentům z eráru na výrobu nových celovečerních hraných filmů. Absolutním vítězem z hlediska objemu přidělených částek, se stala produkce Infinity Prague Tomáše Hoffmana (foto), která na projekt Švejk dostala 17 milionů korun.

Udělená podpora patří snad k vůbec nejvyšším přiklepnutým sumám. Mimochodem, je to o 2 miliony více, než částka, která před rokem a půl putovala do výroby historického filmu Lída Baarová (Nogup agency) a jejíž výše tehdy nesmyslně vzbudila kritické ohlasy. Zpět ke Švejkovi: celkový rozpočet je projektován na sumu 90 milionů korun, režie by se měl ujmout Bohdan Sláma.

Dostalo se i na další projekty: 15 milionů korun získalo zběsilé Nabarvené ptáče Václava Marhoula s rozpočtem 160 milionů, 10 milionů putovalo do rozpočtu projektu scenáristy Ivana Arsenjeva a režiséra Zdeňka Jiráského Krajina ve stínu (produkce Luminar Film). Úspěšný byl i režisér a producent Jan Svěrák s chystanou knižní adaptací Po strništi bos - 7 milionů korun. Jan Svěrák je od konce dubna členem rady filmového fondu. Podle šéfa rady Petra Vítka Svěrák v celé této výzvě nehlasoval.

Celkem rada fondu rozdělovala v této výzvě na 60 milionů korun, to je o 54 procent více než v obdobné výzvě v roce 2015. Rada z celkové částky podpořila 6 filmových projektů.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Radiohouse: antimonopolní úřad povolil těsnější spojení soutěžitelů Media Marketing Services (Media Bohemia) a Regie Radio Music (Lagardere) na straně jedné, a jejich joint venture Radiohouse na straně druhé. "Ke spojení soutěžitelů dochází tak, že společnost Radiohouse, která je navrhovateli společně kontrolována, má naplnit znaky společně kontrolovaného soutěžitele, který bude dlouhodobě plnit všechny funkce samostatné hospodářské jednotky, jež dosud neplnil."

  • Česká televize: na podzim zařadí do programu nakoupené zahraniční seriály Happy Valley, Trapped, Hotel Sacher, SS-GB: Hitler v Británii, Rozdělené nebe nebo Boj o těžkou vodu, který se točil i v Česku.

  • OMD Czech: nový ředitel Petr Nešpůrek nastoupil i do představenstva velké mediální agentury. To kromě něj tvoří Šárka Vránová, Jan Bartoš a Martin Šebesta.

Hit dne

Trailer k chystanému blockbusteru Thor: Ragnarok.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Dunkerk

Pan Mistr Christopher Nolan se vrací do kin. Novinku Dunkerk, která vznikla na základě skutečných událostí kolem evakuace britského expedičního sboru z francouzského pobřeží v roce 1940, provázela řada očekávání: je to první Nolanův film z reálného světa, podle skutečné historie. Ze světa, ve kterém si nemůže vypomáhat vesmírnými koráby, černými děrami, superhrdiny nebo výlety do světa snů. Dle očekávání Nolan odvedl brilantní práci a Dunkerk se řadí mezi TOP třídu válečných filmů (na špičce přitom stále zůstává Das Boot a Apokalypsa).

Kromě skvělých hereckých výkonů, kamery atd. stojí Dunkerk hlavně na dvou pilířích, které pečlivě vystavěli dlouholetí Nolanovi spolupracovníci. Na nervní, až nesnesitelně drásající hudbě Hanse Zimmera a brilantním střihu Lee Smitha (Spectre, Interstellar, X-Men: První třída, Temný rytíř atd.). Především z těchto materií Nolanova mistrovská režie uhnětla dílo až někde na hranici fyzického prožitku.

Obzvláště diváci v IMAXU (film se točil na 70 mm filmovou kopii) se dostanou tak blízko válce, jak to jen jde. Vše je takřka na dosah: zoufalství mužů na pobřeží, hrůza nešťastníků z potápěných lodí nebo prostá civilní statečnost majitelů bárek a jachet, kteří britské vojáky dostali zpátky na ostrovy. Škoda jen závěrečných leteckých scén, ve které příznivci letectví trochu nelibě sledují skoro donekonečna poletujícího Spitfira s došlým palivem (i za této situace dokázal sestřelit nepřátelskou Stuku atd., ehm). To nic ale nemění na výjimečném filmovém zážitku.