reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Knižní obr Albatros Media zakládá digitální divizi, z Audiotéky přetáhl Hanzela

18:49, 10. 1. 2017
Knihy Internet Aleš Borovan

Jeden z největších knižních hráčů Albatros Media (majitelé Silke a Jaroslav Horákovi) se začíná více soustřeďovat na digitální byznys s e-knihami a audioknihami. V těchto dnech v rámci firmy vzniká nová divize Albatros Media Digital (AM Digital), která zastřeší veškeré digitální aktivity celé skupiny.

V čele nové divize stane Břetislav Hanzel (foto), který dosud působil jako regionální manažer Audiotéky (distribuce digitálních audioknih) pro střední a východní Evropu a rovněž jako CEO české www.audioteka.cz. Hanzel stál u zrodu Audiotéky na českém trhu v roce 2011 a během pěti let z ní vybudoval jednoho z významných hráčů na trhu distribuce digitálních audioknih.

Pod divizi AM Digital nově spadají projekty eReading.cz a Palmknihy, prodejci elektronických knih, vývoj a distribuce mobilních a webových aplikací či služba self-publishingu. Do budoucna se divize zaměří také na možnosti rozšířené reality a produktů virtuální reality, na videoprodukty, herní produkty či na využití technologií big data a umělé inteligence.

"Divize Albatros Media Digital vznikla kvůli stále naléhavější potřebě systematicky hledat a vyhodnocovat nové příležitosti na knižním trhu. Jejím posláním bude identifikovat také další možnosti využití produktů, služeb, zdrojů i know-how, které už v naší skupině máme," naznačil šéf Albatrosu Václav Kadlec.

Díky řadě jedenácti akvizic na knižním trhu za posledních šest let (naposledy v prosinci 2016 Nakladatelství Kniha Zlín) by se obrat skupiny Albatros měl zvednout až na 850 milionů korun za rok. To už je na dohled od jedničky trhu Euromedia Group s obratem 1,3 miliardu korun (v tomto čísle je však kromě vydávání knih zahrnut i velkoobchod).