reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Prima prodloužila kontrakt s licenční firmou FremantleMedia

14:32, 4. 3. 2013

Televize Prima prodloužila rámcovou obchodní dohodu se společností FremantleMedia (majitel RTL), která drží licenční práva k velkým show typu SuperStar nebo Talent. Borovan.cz to potvrdil programový ředitel Primy Petr Vladyka (na fotce). Původní kontrakt měl vypršet na přelomu března a dubna.

Prima v minulosti od FremantleMedia koupila licenci na soutěže X Factor, Česko Slovensko má talent nebo castingový pořad Farmář hledá ženu. Od FremantleMedia odebíraly pořady i další televize - Nova soutěžní show SuperStar a Česká televize Vysokou hru.

Z prodeje každé licence má FremantleMedia miliony korun. Cena licence představuje částku do deseti procent z celkových rozpočtů pořadů, které se pohybují mezi 80 až 100 miliony korun.

          
reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Česká televize: v průběhu listopadu přejde v satelitní distribuci na vysílání všech šesti kanálů v rozlišení HD. Provozovatelům převzatého vysílání bude i nadále poskytovat pro základní balíčky své programy zdarma a nabídne obě verze vysílání, tedy HD i SD kvalitu.

  • Praha TV: regionální televize, kterou vlastní miliardář Ivo Valenta (vstoupil až letos), Leoš Pohl a Přemysl Svora, loni zvedla tržby z 2,4 milionu na 6,5 milionu korun. Středočeská stanice skončila v podobně ztrátě, jako o rok dříve - 2,4 milionu korun.

  • Česká televize: po ročních přípravách zahajuje provoz nové zpravodajské studio ČT v Hradci Králové. To se naplno zapojí nejen do  vysílání ČT24, ale nabídne i samostatnou relaci, Týden v regionech ze severovýchodních Čech. Další regionální studio otevře televize příští týden v Českých Budějovicích.

Hit dne

Trailer k chystanému filmu Ostravak Ostravski.

  • Na turné

    Jana Kirschner
    23. 10.01. 11.
  • Castingy

    FTV Prima vypsala výběrové řízení na pozici Analytik výzkumu se zaměřením na marketing a program. Více informací na www.iprima.cz.

Recenze

Rino – Příběh špiona

Český dokument za poslední roky nepamatuje tak vyhrocený souboj mezi filmovým autorským týmem a natáčenou osobou. Režisér Jakub Wagner, se kterým spolupracoval kupříkladu autor knihy Český krtek v CIA Vladimír Ševela, se pokusil vykreslit barvitý portrét nejslavnějšího špiona komunistického Československa Karla Köchera, na druhé straně Köcher samotný se do snímku logicky pokusil propašovat vlastní sebestylizaci coby významného špionského esa, kterému řada nadřízených házela klacky pod nohy.

Ošemetná situace pro tvůrce, obzvláště pokud se ponoří do bizzarního světa dvojitých agentů, tajných zákulisních her velmocí a utajovaných skutečností (dodnes není jasné, co tak špičkového Köcher vynesl ze CIA pro KGB, ve filmu to nezazní). Výsledné vyznění filmu je určeno především "přetahovanou" mezi Wagnerem a spol. na jedné straně a Köcherem na straně druhé.

Tam, kde se Wagnerovi podařilo sehnat zajímavé dobové svědky a dohledat archivní složky (mimochodem tady produkce odvedla kus práce, v Rinovi vystupují například Köcherův právník z doby jeho zatčení Robert Fierer nebo lovec špionů z ministerstva spravedlnosti USA John Martin), snímek získává spád a napětí zdařilého thrilleru. Tam, kde Köcher dostává příliš velký prostor, se divák ztratí v nesrozumitelných tazích a nepřehledných partiích mezinárodní špionáže.

Rinovi samotnému by prospěl poněkud dynamičtější střih a invenčnější režijní rukopis, řada mluvících hlav na ploše jeden a půl hodiny je solidní zátěž pro méně pozorného diváka. Jednoznačně povedeným tahem se ukázalo angažování Ondřeje Anděry (WWW) pro vytvoření hudební doprovodu. Znepokojivé podkresy na pomezí ambientu a industriálu skvěle dotvářejí atmosféru českého Dne pro Šakala. Sečteno podtrženo: Rino bezpochyby stojí za vidění, a to nejen zájemcům o historii studené války.