Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Stoupající hvězda herce Hynka Čermáka míří k dalším metám: Čermák dostal od České televize další parádní roli hudebního skladatele Antonína Dvořáka v televizním filmu Americké dopisy. Režie Jaroslav Brabec.

foto: čt

Provozovatel multikin Global City Holdings (někdejší Cinema City International) koupil dalších 400 tisíc akcií v obřím evropském řetězci multiplexů Cineworld (aktiva má i v Česku) a navýšil tak podíl na 25,1 procenta. Global City ovládá izraelská rodina Greidingerů (na fotce Mooky Greidinger).

foto: cinema city
  

Uhlobaron v problémech Zdeněk Bakala si může dát aspoň jeden vítězný doutník. V těchto dnech byla úspěšně zkolaudována kancelářská část Fora Karlín, které vyrostlo v Bakalově klastru. Budova, která konkuruje Quadriu miliardáře Radovana Vítka, nabízí 9500 metrů kancelářských ploch. Zatěžkávací zkoušku provedou Nine Inch Nails.

   

Jedním ze žhavých favoritů na cenu Český bestseller 2013 sítě knihkupectví Knihcentrum.cz se stal dle očekávání Zdeněk Svěrák, který loni v Nakladatelství Fragment vydal novelu Po strništi bos. Té se za loňský rok prodalo přes 56 tisíc kusů. Svěrák se utká s Halinou Pawlowskou nebo Bárou Nesvadbovou.

foto: emi
 

Prima prodloužila kontrakt s licenční firmou FremantleMedia

14:32, 4. 3. 2013

Televize Prima prodloužila rámcovou obchodní dohodu se společností FremantleMedia (majitel RTL), která drží licenční práva k velkým show typu SuperStar nebo Talent. Borovan.cz to potvrdil programový ředitel Primy Petr Vladyka (na fotce). Původní kontrakt měl vypršet na přelomu března a dubna.

Prima v minulosti od FremantleMedia koupila licenci na soutěže X Factor, Česko Slovensko má talent nebo castingový pořad Farmář hledá ženu. Od FremantleMedia odebíraly pořady i další televize – Nova soutěžní show SuperStar a Česká televize Vysokou hru.

Z prodeje každé licence má FremantleMedia miliony korun. Cena licence představuje částku do deseti procent z celkových rozpočtů pořadů, které se pohybují mezi 80 až 100 miliony korun.

          

Odměňte autora

Přihlášení

Krátce

  • Rock for People: organizátoři festivalu pro letošní ročník koupili vystoupení Manu Chaa.

  • RTL Group: zábavní podnik ze skupiny Bertelsmann vyplatí v květnu dividendu za loňský rok 4,50 eura na akcii. V září 2013 se přitom vyplácelo již 2,50 euro. Celkový zisk firmy za rok 2013 činil 948 milionů eur, což představuje meziroční nárůst o 37 procent.

  • Kellnerova Telefónica: počet zákazníků O2 TV v březnu dosáhl 160 tisíc, z toho 32 procent žije ve Středočeské kraji.

Hit dne

Efterklang: Sedna

 

  • Na turné

    Dog Eat Dog
    02. 5.10. 5.
  • Castingy

    Producent muzikálu Mamma Mia!, společnost Dark Style Agency, vyhlašuje konkurs na obsazení hlavních, vedlejších rolí a company pro nové nastudování, které bude mít premiéru 12. prosince v Kongresovém centru Praha. Casting se uskuteční v Hudebním divadle Karlín ve dnech 14. až 17. dubna, vždy od 9 hodin. Uzávěrka přihlášek je 8. dubna.

Recenze

Transcendence

Netrpělivě očekávaný režisérský debut Nolanova dvorního kameramana (dělali spolu Inception, Temného rytíře nebo Dokonalý trik) Wallyho Pfistera bohužel dopadl jen jako další schizofrenní film v řadě. Ani ne tak kontrastem jednotlivých složek filmařského díla, jako spíše dramaturgickou kostrou celkového snímku. První cca polovina diváka vtáhne do děje díky zajímavé atmosféře, kreaci umírajícího vědce v podání Johnyho Deppa (člověk si hned vzpomene na causu otráveného agenta KGB Litviněnka) a relativně závažným nastoleným otázkám o hranicích a etice vědeckého poznání.

Ve zbývající půlce pak tentýž nestačí kroutit hlavou nad absencí jakékoliv gradace, předvídatelným pohráváním si s přepólováním jednotlivých postav na škále přítel/nepřítel a zejména podivně nezvládnutým závěrem. Pokud se celou dobu ve filmu mluví o převodu lidských emocí na nuly a jedničky, umělé inteligenci, oživlém software nebo hyperzákrutách celosvětové internetové sítě (propriety 21. století), pak nepříliš zkušený scénárista Jack Paglen ve finálové sekvenci posílá na novou formu inteligence doslova děla (proprieta 18. a 19. století), která se nesmyslně pokusí rozstřílet pole solárních panelů. Toť pouhý příklad za všechny.

To se pak Depp může doslova uhrát (byť coby software již skoro nemá hrát co), ale příval nudných a infantilních pasáží a nepříliš nápaditých počítačových triků je až příliš vydatný pro udržení bdělého stavu. O to více zamrzí, že Christopher Nolan je u takového díla podepsán jako “executive producer”. Pro mnohé možná zklamání roku.