reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Na TV trhu startuje seriálový masakr, Nova se pokusí zničit novinku Primy Policií Modrava

13:15, 9. 3. 2017

Brutální souboj na televizním trhu, o kterém psal Borovan.cz jako první před několika měsíci, je tu. Vedení FTV Prima startuje letošní nejriskantnější tah a od konce března nasazuje nový seriál z doktorského prostředí Modrý kód (foto).

První ochutnávka novinky půjde na obrazovku v sobotu 25. března, pravidelné vysílání začne od pondělí 27. března. Modrý kód se bude vysílat dvakrát týdně v pondělí a ve středu, vždy od 20:15. Konkurenční CET 21 proto narychlo mění plány a do vysílání nasazuje programového "zabijáka" Primy, reprízu první řady hyperúspěšného seriálu Policie Modrava. První díl se objeví na Nově v pondělí 13. března večer. Dochází tak k přímému souboji Modrý kód versus Policie Modrava. Boj se zatím bude odehrávat pouze v pondělí, ve středu Nova stále počítá s Výměnou manželek.

Postup TV Nova je logický - prostřednictvím nejtěžších kalibrů potřebuje zadupat do země sérii, která by se pro Primu mohla stát slibným pilířem programu a generátorem desítek milionů reklamních peněz. Navíc, Modrý kód je přímé ohrožení novácké stálice, žánrově příbuzné série Ordinace v růžové zahradě.

Do Modrého kódu druhá komerční televize investuje desítky milionů korun - ty padly na stavbu ateliéru v Praze na Zličíně plus každý díl se bude nákladově pohybovat někde mezi 2 až 4 miliony korun. Prima naplánovala cca 80 dílů, s vysíláním se počítá (pokud budou dobrá čísla) do roku 2018.

Důležitá jména výrobního týmu Modrého kódu: kreativní producent Ivan Vodochodský, šéfautor - Lucie Paulová. Scénář - René Decastelo, Iva Klestilová, Roman Kopřivík. Šéfdramaturg - Jana Skořepová, supervize FTV Prima - Lenka Hornová, Lucia Kršáková. Režiséři - Libor Kodad, Vojtěch Moravec, Jaromír Polišenský.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn19

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • ČTÚ: z chystané aukce kmitočtů 3,7 GHz vypadla společnost Radio Spectrum CZ (Airspan), která ve stanovené lhůtě nesložila peněžní záruku. Aukční fáze se tak může zúčastnit šest zájemců: Nordic Telecom 5G, O2, PODA, Suntel Net, T-Mobile a Vodafone. Start 13. června.

  • Grunex: agentura (provozní firma Boosters), specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila česko-slovenský komunitní portál Dota2.cz věnovaný free-to-play hře Dota 2.

  • FTV Prima: internetové portfolio rozšířila o web PrimaNapady.cz, zaměřený na hobby segment.

Hit dne

Nový trailer k Spiderman: Homecoming

  • Na turné

    Michal Hrůza
    20. 5.17. 6.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Král Artuš: Legenda o meči

Brilantní film na pomezí strhujícího dobrodružství a fantasy, od kterého si studio Warner Bros. hodně slibovalo a do jehož výroby zainvestovalo slušných 175 milionů dolarů. Bohužel, již z prvních týdnů na klíčovém americkém kinotrhu je jasné, že půjde o jeden z největších letošních byznysových propadáků v kinech (diváci v USA a Kanadě za prvních 14 dní promítání utratili za lístky jen 22 milionů dolarů). To je obrovská škoda - pro diváky a hlavně pro autorský tým, který zde odvedl výbornou práci.

Přitom Král Artuš strčí drtivou většinu soudobé fantasy/akční produkce hravě do kapsy, ať již díky moderní a opravdu chytré režii Guye Ritchieho (Sherlock Holmes, Podfu(c)k atd.), skvělým střihem a kamerou, zdařilou choreografií bojových scén, podmanivým vizuálním ztvárněním nebo epickou hudební složkou.

To vše je korunováno dobře napsanými a výtečně ztvárněnými hlavními postavami: Charlie Hunnam jako Artuš je oslnivý, přesně ten charismatický a inteligentní ranař-sympaťák, který dokáže oslovit dámské i pánské publikum. Hodně mu pomáhá jeho protihráč, jako většinou vynikající Jude Law coby zlý král Vortigern.

Film jako celek má akorát strhující tempo, je tu přesně ten správný poměr mluveného slova, cool nadsázky, hravosti a nápaditě vystavěných bitek. Ritchieho vypravěčský styl místy ohromí (viz střihové pasáže, vměstnávající dlouhý časový úsek do pár minut), po celou dobu filmu hlavně baví. Ještě jednou, je to strašná škoda a těžko říci, kdo u Warnerů odflákl svou práci, zda jen průzkum, nebo i marketing. Filmaři to rozhodně nebyli a modleme se, aby kvůli tomuto flopu nezapadl jasný Hunnamův talent.