reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Na TV trhu startuje seriálový masakr, Nova se pokusí zničit novinku Primy Policií Modrava

13:15, 9. 3. 2017

Brutální souboj na televizním trhu, o kterém psal Borovan.cz jako první před několika měsíci, je tu. Vedení FTV Prima startuje letošní nejriskantnější tah a od konce března nasazuje nový seriál z doktorského prostředí Modrý kód (foto).

První ochutnávka novinky půjde na obrazovku v sobotu 25. března, pravidelné vysílání začne od pondělí 27. března. Modrý kód se bude vysílat dvakrát týdně v pondělí a ve středu, vždy od 20:15. Konkurenční CET 21 proto narychlo mění plány a do vysílání nasazuje programového "zabijáka" Primy, reprízu první řady hyperúspěšného seriálu Policie Modrava. První díl se objeví na Nově v pondělí 13. března večer. Dochází tak k přímému souboji Modrý kód versus Policie Modrava. Boj se zatím bude odehrávat pouze v pondělí, ve středu Nova stále počítá s Výměnou manželek.

Postup TV Nova je logický - prostřednictvím nejtěžších kalibrů potřebuje zadupat do země sérii, která by se pro Primu mohla stát slibným pilířem programu a generátorem desítek milionů reklamních peněz. Navíc, Modrý kód je přímé ohrožení novácké stálice, žánrově příbuzné série Ordinace v růžové zahradě.

Do Modrého kódu druhá komerční televize investuje desítky milionů korun - ty padly na stavbu ateliéru v Praze na Zličíně plus každý díl se bude nákladově pohybovat někde mezi 2 až 4 miliony korun. Prima naplánovala cca 80 dílů, s vysíláním se počítá (pokud budou dobrá čísla) do roku 2018.

Důležitá jména výrobního týmu Modrého kódu: kreativní producent Ivan Vodochodský, šéfautor - Lucie Paulová. Scénář - René Decastelo, Iva Klestilová, Roman Kopřivík. Šéfdramaturg - Jana Skořepová, supervize FTV Prima - Lenka Hornová, Lucia Kršáková. Režiséři - Libor Kodad, Vojtěch Moravec, Jaromír Polišenský.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn19

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

  • Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Hit dne

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.