reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Na TV trhu startuje seriálový masakr, Nova se pokusí zničit novinku Primy Policií Modrava

13:15, 9. 3. 2017

Brutální souboj na televizním trhu, o kterém psal Borovan.cz jako první před několika měsíci, je tu. Vedení FTV Prima startuje letošní nejriskantnější tah a od konce března nasazuje nový seriál z doktorského prostředí Modrý kód (foto).

První ochutnávka novinky půjde na obrazovku v sobotu 25. března, pravidelné vysílání začne od pondělí 27. března. Modrý kód se bude vysílat dvakrát týdně v pondělí a ve středu, vždy od 20:15. Konkurenční CET 21 proto narychlo mění plány a do vysílání nasazuje programového "zabijáka" Primy, reprízu první řady hyperúspěšného seriálu Policie Modrava. První díl se objeví na Nově v pondělí 13. března večer. Dochází tak k přímému souboji Modrý kód versus Policie Modrava. Boj se zatím bude odehrávat pouze v pondělí, ve středu Nova stále počítá s Výměnou manželek.

Postup TV Nova je logický - prostřednictvím nejtěžších kalibrů potřebuje zadupat do země sérii, která by se pro Primu mohla stát slibným pilířem programu a generátorem desítek milionů reklamních peněz. Navíc, Modrý kód je přímé ohrožení novácké stálice, žánrově příbuzné série Ordinace v růžové zahradě.

Do Modrého kódu druhá komerční televize investuje desítky milionů korun - ty padly na stavbu ateliéru v Praze na Zličíně plus každý díl se bude nákladově pohybovat někde mezi 2 až 4 miliony korun. Prima naplánovala cca 80 dílů, s vysíláním se počítá (pokud budou dobrá čísla) do roku 2018.

Důležitá jména výrobního týmu Modrého kódu: kreativní producent Ivan Vodochodský, šéfautor - Lucie Paulová. Scénář - René Decastelo, Iva Klestilová, Roman Kopřivík. Šéfdramaturg - Jana Skořepová, supervize FTV Prima - Lenka Hornová, Lucia Kršáková. Režiséři - Libor Kodad, Vojtěch Moravec, Jaromír Polišenský.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn19

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.