reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Česká televize investuje do historických TV filmů, krimisérií nebo komediálního seriálu Dabing Street

10:23, 16. 3. 2017

Blížící se "osmičková" výročí v roce 2018 nasměřovala znatelnou část programových investic České televize do historických TV filmů. Desítky milionů korun padly na snímky či minisérie Defenestrace, Marie Terezie, Rašín, Dukla 61 (havárie na dole Dukla v roce 1961), Balada o pilotovi či Metanol (nedávná metanolová aféra).

Celkem veřejnoprávní stanice v tuto chvíli připravuje 31 filmů, minisérií a dokumentů a docu soap (Čtyři v tom IV, seriál o Vinohradském divadle Dobru, pravdě, kráse atd.), které vznikají na Kavčích horách, v Brně i v Ostravě.

Dostane se i na seriálovou tvorbu, ČT pro vysílání v roce 2018 připravuje následující tituly:

  • komediální sérii Dabing Street (foto), převážně s herci Dejvického divadla. V seriálu se objeví Klára Melíšková, Hynek Čermák, Václav Neužil nebo Tereza Voříšková. Režie Petr Zelenka. Kreativní producentka Kateřina Ondřejková
  • cyklus televizních filmů Terezy Kopáčové Jak nepřijít o život. Kreativní producent Michal Reitler
  • další dvě řady kriminálního seriálu Detektivové od Nejsvětější Trojice - Vodník (režie Viktor Tauš) a Živé terče (Jan Hřebejk). Hrají: Klára Melíšková, Stanislav Majer (obě řady). Kreativní producentka Ilona Jirásková, Jan Štern
  • cyklus detektivek podle románů Hany Proškové - triptych Případ dvou sester, Případ dvou básníků a Případ dvou manželek. Hrají Viktor Preiss, David Matásek. Kreativní producent Jan Štern
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn4

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

  • TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

  • DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Hit dne

Kauan: Lapsenmuisto.

  • Na turné

    Tři sestry
    17. 11.09. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.