reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Šéf České televize Dvořák de facto potvrdil kandidaturu do druhého funkčního období

13:19, 16. 3. 2017

Účast současného ředitele České televize Petra Dvořáka (na fotce vlevo) v běžícím tendru Rady ČT na (staro)nového šéfa Kavčích hor je skoro jistá. Dvořák exkluzivně pro Borovan.cz na dotaz, zda odešle svou přihlášku do výběrového řízení, uvedl: "Asi ano." Ve hře je tak jeho druhé funkční období v čele veřejnoprávní stanice (v letech 2017 až 2023).

Uchazeči mohou podávat přihlášky ve dnech 23. , 24. a 27. března. Finálový výběr by měl proběhnout na konci dubna (podle předběžného plánu 26. dubna). Dvořák veřejnoprávní stanici šéfuje od podzimu 2011.

Účast zkušeného televizního manažera Dvořáka v tendru na ředitele Kavek znamená, že již podle všeho má pořešenou podporu některých důležitých hráčů z politiky (velmi pravděpodobně především ČSSD) a velkého byznysu. Za Dvořákem také stojí vlivná lobby z uměleckých a producentských kruhů, které šéf ČT zajistil široké portfolio pracovních a zakázkových příležitostí díky rozjezdu systému kreativních producentských skupin na Kavčích horách.

Rovněž dubnový termín volby ředitele ČT hraje Dvořákovi do karet - mezi kandidáty bude vybírat současná Rada ČT, nikoliv ta, na kterou bude mít vliv předpokládaný vítěz podzimních voleb ANO. Navíc, velký Dvořákův nepřítel, ministr financí, lídr ANO a mediální mogul Andrej Babiš má nyní jiné starosti, musí vysvětlovat ne zcela běžné operace s korunovými dluhopisy, původ svého majetku a podezření ze záměrného neplacení daní.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn3

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

  • Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Hit dne

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.