reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

V Praze startuje nový filmový fond s miliony korun, první výzvu připravuje na duben

12:45, 17. 3. 2017

Filmoví a televizní producenti/produkční mají další možnost, jak se dostat k penězům daňových poplatníků. V Praze v těchto týdnech startuje filmový fond, který chce podporovat mezinárodní prezentaci hlavního města v audiovizuálních projektech.

Podmínkou je mimo jiné zahraniční distribuce a zahraniční koproducent díla a především, aby Praha ve filmu nebo televizním seriálu představovala skutečně Prahu (foto z čínského filmu Jen my víme kde, ve kterém hlavní město bylo vidět). Zakladatelem Nadačního fondu Praha ve filmu Prague Film Fund je hlavní město Praha. Ve správní radě je Ludmila Claussová (Czech Film Commission), Helena Bezděk Fraňková (státní filmový fond), Aleš Danielis (Cinemart), politička Eliška Kaplický Fuchsová (Babišovo ANO) nebo producenti Petr Erben a Richard McCallum.

V tuto chvíli má fond na kontě 10 milionů korun z prostředků hlavního města (stejná částka má být poskytnuta každý rok), první výzva se připravuje na duben. Z nadačního fondu se budou poskytovat finanční prostředky jak pro celovečerní filmy určené k zahraniční distribuci v kinech, tak i pro televizní filmy a seriály vysílané na zahraničních televizních stanicích. O přidělení příspěvku rozhoduje správní rada. Polovina odklepnuté částky bude zaslána před startem výroby, polovina po ukončení natáčení.

Pražský nadační fond je cca čtvrtým milionovým penězovodem z veřejných prostředků do filmového a TV byznysu: po filmovém fondu (podpora české kinematografie plus filmové vratky) a investicích a koprodukcích České televize.

reklama
Share on Facebook26Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.