reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nové Aukro.cz Liškova týmu: naprostá manažerská katastrofa. Šance pro Sbazar a Bazoš

10:15, 7. 8. 2017

Tak o tomhle obřím průšvihu v českém internetovém byznysu se ještě dlouho bude vyprávět aneb jak po letech budování online služby přijít o zákazníky během pár dnů.

Aukční web Aukro.cz v těchto dnech přecházel na novou platformu, akce souvisela s nedávným nákupem portálu skupinou investorů - původního zakladatele Václava Lišky (foto), partnerů BDO Advisory Petra Kymličky a Radovana Hauka plus firmy Agora development - loni na podzim. Až doposud Aukro.cz jelo na platformě původního polského majitele Allegro. Technologická základna nebyla součástí dealu, jehož objem se odhadoval na několik desítek milionů korun.

Nová verze Aukra je však absolutně manažersky, marketingově a programátorsky nezvládnutou záležitostí. Prodejcům se nezjevují kontaktní údaje o výhercích položek, nastal chaos s platbou poplatků za aukce, se stanovováním poplatků za jednotlivý typ vystavení, s nastavením a zveřejňováním jednotlivých aukcí, s přihazováním, s vystavováním, zmizelo vyhledávání podle oblíbených položek atd.

Nemluvě o nepřehlednosti a těžkopádnosti nového systému. Vše zavání amatérským diletanstvím, které horko těžko vychytává (pokud vůbec) chyby ex post. Nejhůře jsou však postiženi velcí profesionální prodejci, kteří vystavují velké množství položek (třeba několik tisíc) a kteří na Aukru budovali svůj e-shop několik let. Řada z nich nyní zvažuje podání žaloby na ušlý zisk/náhradu škody.

Vše je doprovázeno i komunikačním selháním - zákaznické centrum buď vůbec neodpovídá na stížnosti zákazníků anebo s velkým zpožděním. Fb profil Aukra je přeplněn stovkami stížností od nespokojených klientů, na své posty však dostávají většinou manažersky sterilní neodpovědi. Liškův tým má nyní v podstatě jen několik možností:

  • vyhlásit bankrot (provozní firma Aukro je s.r.o.)
  • koupit od Poláků původní technologickou platformu a vše s obtížemi převést do původního funkčního stavu
  • postupně odstraňovat chyby nové verze. Jenže jich je tolik a jsou tak závažné, že to vše jen bude prodlužovat stávající agónii a zvyšovat nároky rozčílených uživatelů na náhradu škody. Plus si připravit slušný obnos na případné právní spory, které podle všeho přijdou

Celá situace je bezpochyby zajímavá pro další byznysové hráče: pro Českou spořitelnu, u které jsou všechny vlastnické podíly v Aukru zastaveny až do výše závazků 40 milionů korun. Stejně jako pro řadu konkurenčních služeb jako LetGo, Bazoš.cz, Annonce nebo Sbazar, kteří mají jedinečnou příležitost přetáhnout Aukru.cz stovky tisíc klientů. Aukro samotné uvádí 3,8 milionu registrovaných uživatelů.

reklama
Share on Facebook413Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn142

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.