reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

UPC pokračuje ve stamilionových investicích do sítě, chce lákat nové desetitisíce domácností

Největší kabelová firma v Česku, UPC (spojený management řídí český i slovenský trh; majitel koncern Liberty Global), bude v letošním roce pokračovat v rozsáhlých investicích do sítě a návazné infrastruktury. 

V roku 2016 společnost pod vedením Martina Millera (foto) zpřístupnila digitální širokopásmové služby pro téměř 60 tisíc nových domácností v Česku. Letos UPC rozšíří a zmodernizuje sítě pro dalších 70 tisíc domácností. Každoroční objem investic tak dosahuje řádu stovek milionů korun. Suma zahrnuje jak investice do síťové infrastruktury, tak do dalšího rozvoje video platforem. Dosavadní investice do sítě se podle UPC mají pohybovat okolo 4 miliard korun.

Dostupnost sítě společnosti v Česku a na Slovensku činí 2,04 milionu domácností. Širokopásmová síť UPC jen v Česku je dostupná pro více než 1,465 milionu domácností. Celkový počet tuzemských zákazníků dosahuje 800 tisíc, využívají cca 1,5 milionu služeb UPC (bez satelitních video služeb). Podle posledních čísel za 2Q 2017 se počet televizních předplatitelů UPC v Česku zvedl téměř na 620 tisíc. Televizní nabídka firmy nyní zahrnuje 160 kanálů, z toho 60 v HD.

Kabelový operátor pokračuje i v novém nastavení manažerského řízení ve středoevropském regionu. V dubnu 2016 byla zahájena integrace poboček UPC v Česku a na Slovensku (přitom právní subjekty UPC ČR a UPC Broadband Slovakia zůstávají zachované). Letos v březnu pak odstartovala konsolidace evropského řízení. Pro skupinu zemí Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko a Luxemburg byl vytvořen něco jako virtuální management. To znamená, že Miller reportuje do Švýcarska, šéf marketingu Karel Smrž do Polska a třeba tuzemské HR oddělení do Maďarska.