reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Czech Music Office začala vyvážet domácí kapely na zahraniční festivaly

12:55, 12. 9. 2017

Letos založená proexportní kancelář SoundCzech/Czech Music Office s milionovým rozpočtem odstartovala vývoz tuzemských kapel a umělců na zahraniční festivaly, konference a showcase akce.

Jako první se na záříjovém Reeperbahn Festivalu (Hamburk, Německo) objeví formace Manon Meurt a Mydy Rabycad. Na konci září na Waves Vienna přijede hned šest skupin - Never Sol, Cold Cold Nights, Aid Kid, Ba:zel, Manon meurt a Ghost of You. Navíc, B2B schůzek na Waves se zúčastní 20 vybraných českých hudebních profesionálů, kterým SoundCzech zajistí akreditace a přispěje na cestovní náklady. Na říjnovém Womexu (Katovice) rovněž vystoupí zpěvačka Marta Töpferová.

Nejsou to jediné aktivity exportní kanceláře. V rámci projektu Czech Fresh SoundCzech podporuje umělce Thoma Artwaye. Dále v projektu SoundCzech Connect (výměnné koncerty) bylo vybráno devět skupin, které podpoří při koncertování s vybranými zahraničními kapelami.

Czech Music Office (CMO), kterou řídí Márton Náray (foto) a která funguje v rámci Institutu umění - Divadelního ústavu (příspěvková organizace ministerstva kultury), má pro letošní rok rozpočet ve výši 3,5 milionu korun na provoz a granty plus další stovky tisíc korun od zahraničního odboru ministerstva kultury. Pro příští rok návrh počítá s rozpočtem ve výši 4,4 milionu korun plus 900 tisíci korun od zahraničního odboru MK.

Cílem CMO je kromě jiného 1) podpora a propagace české hudební scény v zahraničí (míněna "konkurenceschopná hudba“ v širokém žánrovém záběru od world music, rock-pop, elektronické hudby, hip-hopu, jazzu až po alternativu), 2) podpora spolupráce mezi jednotlivými aktéry a segmenty hudebního průmyslu a podpora infrastruktury hudební branže, 3) vyhledávání finančních lokálních i zahraničních partnerů a 4) propojení českých hudebních profesionálů s mezinárodní scénou. Na činnosti CMO se podílí dramaturgická rada, jejíž členy jsou mimo jiné hudební podnikatelé, šéfredaktoři či publicisté David Urban, Michal Thomes nebo Iva Jonášová.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn2

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

  • TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

  • DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Hit dne

Kauan: Lapsenmuisto.

  • Na turné

    Tři sestry
    17. 11.09. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.