reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální „atomový kufřík“ Penty účetně prodělal přes 100 milionů

16:53, 8. 11. 2017

Investiční skupina Penta (foto), která na podzim 2015 koupila vydavatelství Vltava-Labe-Media a Astrosat Media (nyní pod souhrnným názvem Vltava Labe Media - VLM), má po ruce první výsledková čísla ze své investice na mediálním, zejména printovém trhu.

Zfúzovaná Vltava Labe Media za rok 2016 (první ucelený rok pod novým majitelem, konsolidované cifry) účetně prodělala 130 milionů korun. Odpisy přitom činily 221 milionů korun, nákladové úroky 87 milionů. Tj. provozně je firma v zisku přes 150 milionů. Tržby dosáhly 2,36 miliardy korun. Celkový reklamní příjem u Deníků narostl o 8,1 procenta a u magazínů o 4,7 procenta (včetně online).

Meziroční srovnání je zavádějící vzhledem k odlišenému uspořádání a proběhlé restrukturalizaci a fúzi. V průběhu roku 2016 došlo ke spojení Vltava-Labe-Media, Astrosat Media a Tablet Media do jedné entity. Součástí konsolidačního celku jsou další dceřinky či podíly Websitemaster, AdActive, Webfarm nebo První novinová společnost. Hlavním produktem VLM (přezdívaného jako mediální "atomový kufřík" Penty) je deník Deník, který vychází v 71 mutacích, dále časopisy National Geographic, Story, Vlasta, Týdeník Květy. Za celý rok vydavatelství prodalo 67,5 milionu kusů novin a časopisů.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn33

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

  • TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

  • DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Hit dne

Kauan: Lapsenmuisto.

  • Na turné

    Tři sestry
    17. 11.09. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.