reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Hudební obr Sony Music uzavře českou pobočku

15:40, 31. 5. 2013

Český hudební trh dostal další pořádnou ránu v podobě odchodu velkého hráče.

Podle informací Borovan.cz se z České republiky stáhne hudební vydavatelství Sony Music, které ukončí činnost tuzemské pobočky Sony Music Entertainment Czech Republic (SME). Ta zde vydala kupříkladu poslední desky Daft Punk, Joe Satrianiho, Judas Priest nebo Depeche Mode (foto).

Konec by měl nastat v horizontu několika týdnů. Český tým ještě před několika týdny plánoval obnovení vydávání českého repertoáru (například Adama Mišíka). SME v loňském roce držela téměř 20 procent trhu, což z ní dělalo třetího největšího hráče. Objem celého trhu v roce 2012 klesl na 281 milionů korun.

Česká pobočka Sony Music má mimořádnou smůlu - primární problém podle informací Borovan.cz nastal u maďarské Sony Music, která vykázala pokles výkonnosti. Od loňského roku je však SME řízena právě z Maďarska. Centrála Sony nedávno rozhodla o uzavření všech maďarských a tudíž i manažersky propojených českých operací. A to i přesto, že SME se v posledních měsících podařilo dostat do černých čísel.

Sony Music Entertainment prošla výrazným nárazem již loni na jaře, kdy propustila část zaměstnanců a výrazně omezila plochu pronajatých kancelářských prostor. Z firmy odešel i dlouholetý ředitel Zbyněk Knobloch. Sony Music je druhý major label, který opustil český obchod s hudbou. Jako první se z Česka stáhla Warner Music v roce 2010. Licenci na prodej dovoz zahraničních titulů Warner drží Supraphon.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • ČTÚ: z chystané aukce kmitočtů 3,7 GHz vypadla společnost Radio Spectrum CZ (Airspan), která ve stanovené lhůtě nesložila peněžní záruku. Aukční fáze se tak může zúčastnit šest zájemců: Nordic Telecom 5G, O2, PODA, Suntel Net, T-Mobile a Vodafone. Start 13. června.

  • Grunex: agentura (provozní firma Boosters), specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila česko-slovenský komunitní portál Dota2.cz věnovaný free-to-play hře Dota 2.

  • FTV Prima: internetové portfolio rozšířila o web PrimaNapady.cz, zaměřený na hobby segment.

Hit dne

Konečně trailer k sedmé sezóně Game of Thrones. Great War is here. V červnu.

  • Na turné

    Michal Hrůza
    20. 5.17. 6.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Král Artuš: Legenda o meči

Brilantní film na pomezí strhujícího dobrodružství a fantasy, od kterého si studio Warner Bros. hodně slibovalo a do jehož výroby zainvestovalo slušných 175 milionů dolarů. Bohužel, již z prvních týdnů na klíčovém americkém kinotrhu je jasné, že půjde o jeden z největších letošních byznysových propadáků v kinech (diváci v USA a Kanadě za prvních 14 dní promítání utratili za lístky jen 22 milionů dolarů). To je obrovská škoda - pro diváky a hlavně pro autorský tým, který zde odvedl výbornou práci.

Přitom Král Artuš strčí drtivou většinu soudobé fantasy/akční produkce hravě do kapsy, ať již díky moderní a opravdu chytré režii Guye Ritchieho (Sherlock Holmes, Podfu(c)k atd.), skvělým střihem a kamerou, zdařilou choreografií bojových scén, podmanivým vizuálním ztvárněním nebo epickou hudební složkou.

To vše je korunováno dobře napsanými a výtečně ztvárněnými hlavními postavami: Charlie Hunnam jako Artuš je oslnivý, přesně ten charismatický a inteligentní ranař-sympaťák, který dokáže oslovit dámské i pánské publikum. Hodně mu pomáhá jeho protihráč, jako většinou vynikající Jude Law coby zlý král Vortigern.

Film jako celek má akorát strhující tempo, je tu přesně ten správný poměr mluveného slova, cool nadsázky, hravosti a nápaditě vystavěných bitek. Ritchieho vypravěčský styl místy ohromí (viz střihové pasáže, vměstnávající dlouhý časový úsek do pár minut), po celou dobu filmu hlavně baví. Ještě jednou, je to strašná škoda a těžko říci, kdo u Warnerů odflákl svou práci, zda jen průzkum, nebo i marketing. Filmaři to rozhodně nebyli a modleme se, aby kvůli tomuto flopu nezapadl jasný Hunnamův talent.