reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Hudební obr Sony Music uzavře českou pobočku

15:40, 31. 5. 2013

Český hudební trh dostal další pořádnou ránu v podobě odchodu velkého hráče.

Podle informací Borovan.cz se z České republiky stáhne hudební vydavatelství Sony Music, které ukončí činnost tuzemské pobočky Sony Music Entertainment Czech Republic (SME). Ta zde vydala kupříkladu poslední desky Daft Punk, Joe Satrianiho, Judas Priest nebo Depeche Mode (foto).

Konec by měl nastat v horizontu několika týdnů. Český tým ještě před několika týdny plánoval obnovení vydávání českého repertoáru (například Adama Mišíka). SME v loňském roce držela téměř 20 procent trhu, což z ní dělalo třetího největšího hráče. Objem celého trhu v roce 2012 klesl na 281 milionů korun.

Česká pobočka Sony Music má mimořádnou smůlu - primární problém podle informací Borovan.cz nastal u maďarské Sony Music, která vykázala pokles výkonnosti. Od loňského roku je však SME řízena právě z Maďarska. Centrála Sony nedávno rozhodla o uzavření všech maďarských a tudíž i manažersky propojených českých operací. A to i přesto, že SME se v posledních měsících podařilo dostat do černých čísel.

Sony Music Entertainment prošla výrazným nárazem již loni na jaře, kdy propustila část zaměstnanců a výrazně omezila plochu pronajatých kancelářských prostor. Z firmy odešel i dlouholetý ředitel Zbyněk Knobloch. Sony Music je druhý major label, který opustil český obchod s hudbou. Jako první se z Česka stáhla Warner Music v roce 2010. Licenci na prodej dovoz zahraničních titulů Warner drží Supraphon.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.