reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Do Česka míří obří streamingové služby. Bude první Spotify?

aktualizováno
13:56, 7. 6. 2013

Již za několik měsíců se podle všeho výrazně zahustí český trh se streamovanou hudbou.

Na podzim letošního roku by se zde měla spustit minimálně jedna ze služeb velkých globálních hráčů. Podle informací Borovan.cz se o možnost vstupu na české teritorium zajímaly Apple, Spotify AB a Google. Zatímco stream Spotify, který na konci roku 2012 užívalo cca 20 milionů posluchačů, z toho pět milionů platících, je již na vítězném postupu světem, obdobné služby Apple a Google se na silnější rozjezd teprve chystají.

Google v půlce května představil službu s dlouhým názvem Google Play Music All Access. Ta je určená jak pro Android, tak pro iOS. Cena služby se pohybuje okolo 10 dolarů za měsíc. Apple v těchto měsících intenzivně pracuje na spuštění služby iRadio. Z velkých gramofirem má již podepsané Universal Music, Warner Music a Sony Music, které budou iRadiu dodávat obsah.

Zbrojí i Seznam.cz, který loni v dubnu na homepage spustil streaming žánrových hudebních klipů Mixer.cz. Podle informací Borovan.cz se na září chystá relaunch Mixer.cz, který zahrne rozšíření obsahu i funkcionalit. V Česku doposud nepříliš výrazně funguje služba MusicJet, ve které má podíl OSA, Universal Music a Supraphon, nebo Deezer.com. Českou lokalizaci má i služba Rara.com.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+2Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

  • Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Hit dne

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.