reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Hudební trh získal z prodejů CD, LP a DVD jen polovinu příjmů

13:17, 18. 6. 2013
Hudba Aleš Borovan

Zásadní tabulka, ukazující vývoj příjmů českých gramofirem z jednotlivých typů prodeje v letech 2008 až 2012.

V letošním roce nebo napřesrok by podle dosavadního vývoje měly příjmy všech hudebních vydavatelství z prodeje fyzických nosičů poprvé klesnout pod 50 procent z celkových tržeb. V roce 2012 tento typ prodeje činil 55 procent, což představuje skoro 317 milionů korun. Zbytek připadl na digitální prodej (14 procent), provozovací práva (29 procent) a takzvané synchro, tedy kombinaci obrazu se zvukem (reklama). Ještě v roce 2008 na desky, cédéčka a DVD připadalo 82 procent celkových příjmů firem (800 milionů korun).

 

 

 

 

 

Tabulku sestavila podle mezinárodních standardů česká sekce mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI), čísla jsou v milionech korun a jsou dopočtená za celý trh.