reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bontonland se vrátil do milionové ztráty

16:07, 20. 7. 2013
Film Hudba Aleš Borovan

Největší obchodní řetězec s filmy a hudbou, Bontonland, se bude muset poprat s klesajícími cenami CD, DVD a LP při prodeji koncovým zákazníkům.

I přes nárůst počtu prodaných nosičů o 21 tisíc na 608 tisíc kusů v roce 2012 se celkové tržby snížily o pět procent na 256 milionů korun. Ještě před pěti roky přitom obrat firmy dělal skoro dvojnásobek - 493 milionů. Po nadějném zisku 300 tisíc z roku 2011 Bontonland loni spadl do ztráty skoro sedm milionů. Kumulativní prodělek za posledních osm let vystoupal skoro na 27 milionů korun.

Majitel společnosti, podnikatel Lešek Wronka (foto) proto v uplynulém roce musel přikročit k dvojnásobnému navýšení základního kapitálu na 20,4 milionů. Wronka investoval do rozšíření obchodních míst - prodejnu otevřel v Liberci a Ostravě, naopak uzavřel provoz v Chomutově. Bontonland na konci roku 2012 provozoval 19 prodejen plus dva internetové obchody.

Firma se rovněž musela vyrovnat s rostoucími náklady na služby. Vzhledem k rozšíření prodejních ploch stoupl nájem v klíčovém obchodu v Praze na Můstku, Bontonland rovněž zaplatil více za služby spojené se skladováním a distribucí zboží (v roce 2012 uzavřel dohodu o velkoobchodním prodeji do hypermarketů Tesco v Česku a na Slovensku).