reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Obří gramofirma Warner Music se vrací na český trh

12:58, 6. 9. 2013

Na českém hudebním trhu obnoví svou činnost české samostatné zastoupení jedné ze tří největších hudebních firem na světě, Warner Music.

Ta z Česka odešla v roce 2010, když její pobočka zanikla. Hudbu Warner bude od října vydávat obnovená firma Warner Music Czech Republic, bývalá EMI Czech Republic a nyní Parlophone. Tu povede, stejně jako doposud, hudební manažer Vladimír Kočandrle. Zahraniční katalog Warner Music na českém trhu od dubna 2010 prodával v licenci konkurenční Supraphon, tato licence však zaniká. Pod křídla Warner Music rovněž přechází domácí repertoár někdejší EMI CR (Tři sestry, Kabát, Visací Zámek, Iveta Bartošová), české novinky budou vycházet pod obnovenou tradiční značkou Monitor Records.

Světová Warner Music významně posílila, když na počátku roku od zanikající EMI (koupil ji Universal Music) odkoupila firmu Parlophone za 487 milionů liber. Pod jednou střechou se tak ocitli Iron Maiden, Led Zeppelin, Green Day (foto), Coldplay, James Blunt, David Guetta, plus archivy Pink Floyd a Erica Claptona.

"Prioritou společnosti ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby. Značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna," uvedl Kočandrle. To není dobrá zpráva pro Supraphon, která vlastní rozsáhlý katalog klasické hudby a je v Česku na tomto trhu dominantním hráčem.

reklama
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

  • Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

  • AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.