reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Nova Group zažila biblický exodus inzerce Analýza

16:02, 2. 4. 2013

I přes dílčí úspěchy obchodníků Nova Group u některých značek zažila největší komerční televize v lednu a únoru 2013 z hlediska prodeje reklamy velmi zlé období. Prodeje GRP (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) za uvedené období spadly meziročně o 45 procent. CET 21 se tak za první dva měsíce na celkových prodejích GRP na trhu podílela jen 28 procenty oproti 49 procent v roce 2012. 

Celkový počet GRP se meziročně snížil o více než 20 procent. Borovan.cz provedl analýzu rozložení kampaní jednotlivých značek mezi televizní skupiny s důrazem na pohyby právě u CET 21. Obchodního ředitele Novy Jana Vlčka by asi nejvíce měla mrzet úplná ztráta obří farmaceutické firmy GlaxoSmithKline a koncernů s rychloobrátkovým zbožím Henkel ČR a Procter & Gamble Czech Republic. Tyto firmy přitom loni ve sledovaném období umístily přes 90 procent všech zakoupených GRP na kanálech Novy.

Výrazné ztráty CET 21 zaznamenala rovněž u Air Bank, Lidlu, Mountfieldu, Nestlé nebo u Unileveru, které oproti lednu a únoru 2012 své nákupy GRP nyní realizovaly výhradně na kanálech konkurenční Prima Group, TV Barrandov (nyní společný prodej reklamy v Media Club) nebo Atmedia.

Naopak Nově zůstala věrná například Coca-Cola (platí to pro percentuální rozložení GRP, ne pro absolutní počet),  Danone (ta letos dokonce vsadila 100 procent na CET 21), Kofola (absolutní nárůst GRP u CET 21), Kraft Foods ČR (vždy 51 procent na CET 21). Farmaceutická společnost Novartis dokonce přesunula všechny své GRP z Prima Group a TV Barrandov na CET 21.

Při meziročním porovnání rozložení GRP u 48 největších zadavatelů (leden - únor, objem přes 1000 GRP) mezi televizní skupiny je patrný posun v neprospěch Novy. Loni ve sledovaném období měla 15 firem s podílem na celkových GRP mezi 50 a 69 procenty (letos šest), 8 značek s podílem 70 až 99 procent (letos čtyři).