Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi

Universal Music se vydal na nelehkou, ale jedinou správnou cestuPoznámka

08:00, 19. 6. 2013

"Sláva, přežili jsme nejtěžší roky a nyní už se zase můžeme věnovat vyhledávání nových hudebních talentů." Takové motto rezonovalo na včerejším showcase největší gramofirmy Universal Music.

Ta po dlouhé době představila tři nové projekty (a má v zásobě další), které by - při šťastné konstelaci a dostatečných investicích - měly zabezpečit část budoucích příjmů firmy: slovenskou písničkářku Annu Veselovskou, havířovskou kapelu Nebe a zpěvačku a autorku Lenny.

Jako nejperspektivnější investicí se jeví a nejrychlejší návratnost slibuje poprockové Nebe. Kapela se za několik let koncertování a třeba i díky nedávnému předskakování Kryštofovi na velkém turné vyhrála do ideální podoby, která dává zapomenout na poněkud neslaný nemastný debut Legosvět. Nebe má v rukou několik trumfů, které bezpochyby zafungují na dívčí publikum: sexy image mladých kluků, příjemné melodické písničky (v dobrém slova smyslu) a výborně komunikativního frontmana Petra Harazina (aktivum k nezaplacení).

Lenny (mimochodem dcera zpěvačky Lenky Filipové)  je běh na dlouhou trať. Písničkářka s osobitým projevem, zajímavým "chraplákem" a ne úplně nejpřístupnějším indie popem s najazzlým nádechem někde na pomezí Rebekky Karijord a Stiny Nordenstam vyžaduje promyšlený, dlouhodobý a přesně zacílený marketing, který by to správné publikum teprve dokázal "vytvořit". Zato se může zaměřit nejen na Českou republiku, ale i na další, třeba anglosaské země - výhodou Lenny je nepřehlédnutelný exportní potenciál.

Nejtěžší práce bude podle všeho s Annou Veselovskou. Nejde jen o to, že se typem repertoáru a výrazným hlasem (opravdu nevšedním) trochu tlačí na marketingovou pozici již dlouho obsazenou Anetou Langerovou, ale i o přístup. Neschopnost, možná nezájem o kontakt a komunikaci s publikem se dá tolerovat či adorovat u alternativních hvězd s určitým statusem kultu, u začínajících projektů je ale zničující slepou uličkou.

Ať již investice Universal Music dopadnou jakkoliv, je potěšující slyšet, že prostor a šanci dostávají autorské osobnosti či kapely, nikoliv uměle sestavené záležitosti s mazaným manažerem v zádech. Nelehká, ale z dlouhodobého hlediska jediná správná cesta.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

  • Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Hit dne

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Recenze

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.