Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velké mediální domy našly nový způsob sebevraždyPoznámka

13:57, 10. 9. 2013

Tento text je primárně určen pro vlastníky a vrcholové manažery velkých médií: v oblasti prodeje internetové reklamy se na vás chystá nová finta, která možná vypadá sofistikovaně a sexy, ve skutečnosti nemá moc daleko ke kombinaci moderního šamanismu a thanatofilie (láska ke smrti, pozn. aut.).

Řeč je o posledním výkřiku v oblasti prodeje on-line reklamy, o takzvanému real time biddingu (RTB). Ten má být novým způsobem obchodování s display reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele. Zaujal už způsob, jakým byl RTB představen na jednom sezení SPIR. Na zeď se promítlo něco, co zdálky vypadalo jako nové Ponziho schéma, ve kterém se na prosté linii reklamní zadavatel - médium objevilo zarážející množství prostředníků/parazitů. S dovětkem "při RTB se do systému zapojí více subjektů, ale pro všechny bude více peněz". Ehm.

Nejde jen o to, že přesvědčení, že pouhá existence jakéhosi nového software a obchodní platformy vytáhne inzerentům z kapsy nové finance, nemá příliš daleko k new age blouznění Vesmírných lidí. Nebezpečí tkví jinde: jak některé zkušenosti ze zahraničí naznačují, RTB může významně snížit již tak dost nízké ceny on-line reklamy. Což je smrt pro přímé prodeje. Za takové situace i hypotetické navýšení spentu zadavatelů v RTB vůbec nemusí přinést vyšší výnos pro vydavatele. Software je na cestě do pekel neúprosný. Kdo na tom určitě vydělá: servisní služby, které zajišťují chod RTB. Mediální domy: s velkým otazníkem.

To samozřejmě nezabránilo velkým hráčům, aby se nepustili do dobrodružství s nejistým výsledkem: Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha hodlají v půlce září spustit RTB platformu Czech Publisher Exchange (CPEX). Pozornější pozorovatel si všiml nepřítomnosti velkých médií, které hodně sázejí na on-line - Seznam.cz, Nova a Prima, což signalizuje, že ne všichni hráči chtějí dát inzerentům příležitost k urychlení cenové eroze svého reklamního prostoru.

Share on Facebook0Share on Google+5Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn2

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Radiohouse: antimonopolní úřad povolil těsnější spojení soutěžitelů Media Marketing Services (Media Bohemia) a Regie Radio Music (Lagardere) na straně jedné, a jejich joint venture Radiohouse na straně druhé. "Ke spojení soutěžitelů dochází tak, že společnost Radiohouse, která je navrhovateli společně kontrolována, má naplnit znaky společně kontrolovaného soutěžitele, který bude dlouhodobě plnit všechny funkce samostatné hospodářské jednotky, jež dosud neplnil."

  • Česká televize: na podzim zařadí do programu nakoupené zahraniční seriály Happy Valley, Trapped, Hotel Sacher, SS-GB: Hitler v Británii, Rozdělené nebe nebo Boj o těžkou vodu, který se točil i v Česku.

  • OMD Czech: nový ředitel Petr Nešpůrek nastoupil i do představenstva velké mediální agentury. To kromě něj tvoří Šárka Vránová, Jan Bartoš a Martin Šebesta.

Hit dne

Trailer k chystanému blockbusteru Thor: Ragnarok.

  • Na turné

    Chinaski
    24. 10.16. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Dunkerk

Pan Mistr Christopher Nolan se vrací do kin. Novinku Dunkerk, která vznikla na základě skutečných událostí kolem evakuace britského expedičního sboru z francouzského pobřeží v roce 1940, provázela řada očekávání: je to první Nolanův film z reálného světa, podle skutečné historie. Ze světa, ve kterém si nemůže vypomáhat vesmírnými koráby, černými děrami, superhrdiny nebo výlety do světa snů. Dle očekávání Nolan odvedl brilantní práci a Dunkerk se řadí mezi TOP třídu válečných filmů (na špičce přitom stále zůstává Das Boot a Apokalypsa).

Kromě skvělých hereckých výkonů, kamery atd. stojí Dunkerk hlavně na dvou pilířích, které pečlivě vystavěli dlouholetí Nolanovi spolupracovníci. Na nervní, až nesnesitelně drásající hudbě Hanse Zimmera a brilantním střihu Lee Smitha (Spectre, Interstellar, X-Men: První třída, Temný rytíř atd.). Především z těchto materií Nolanova mistrovská režie uhnětla dílo až někde na hranici fyzického prožitku.

Obzvláště diváci v IMAXU (film se točil na 70 mm filmovou kopii) se dostanou tak blízko válce, jak to jen jde. Vše je takřka na dosah: zoufalství mužů na pobřeží, hrůza nešťastníků z potápěných lodí nebo prostá civilní statečnost majitelů bárek a jachet, kteří britské vojáky dostali zpátky na ostrovy. Škoda jen závěrečných leteckých scén, ve které příznivci letectví trochu nelibě sledují skoro donekonečna poletujícího Spitfira s došlým palivem (i za této situace dokázal sestřelit nepřátelskou Stuku atd., ehm). To nic ale nemění na výjimečném filmovém zážitku.