Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velké mediální domy našly nový způsob sebevraždyPoznámka

13:57, 10. 9. 2013

Tento text je primárně určen pro vlastníky a vrcholové manažery velkých médií: v oblasti prodeje internetové reklamy se na vás chystá nová finta, která možná vypadá sofistikovaně a sexy, ve skutečnosti nemá moc daleko ke kombinaci moderního šamanismu a thanatofilie (láska ke smrti, pozn. aut.).

Řeč je o posledním výkřiku v oblasti prodeje on-line reklamy, o takzvanému real time biddingu (RTB). Ten má být novým způsobem obchodování s display reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele. Zaujal už způsob, jakým byl RTB představen na jednom sezení SPIR. Na zeď se promítlo něco, co zdálky vypadalo jako nové Ponziho schéma, ve kterém se na prosté linii reklamní zadavatel - médium objevilo zarážející množství prostředníků/parazitů. S dovětkem "při RTB se do systému zapojí více subjektů, ale pro všechny bude více peněz". Ehm.

Nejde jen o to, že přesvědčení, že pouhá existence jakéhosi nového software a obchodní platformy vytáhne inzerentům z kapsy nové finance, nemá příliš daleko k new age blouznění Vesmírných lidí. Nebezpečí tkví jinde: jak některé zkušenosti ze zahraničí naznačují, RTB může významně snížit již tak dost nízké ceny on-line reklamy. Což je smrt pro přímé prodeje. Za takové situace i hypotetické navýšení spentu zadavatelů v RTB vůbec nemusí přinést vyšší výnos pro vydavatele. Software je na cestě do pekel neúprosný. Kdo na tom určitě vydělá: servisní služby, které zajišťují chod RTB. Mediální domy: s velkým otazníkem.

To samozřejmě nezabránilo velkým hráčům, aby se nepustili do dobrodružství s nejistým výsledkem: Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha hodlají v půlce září spustit RTB platformu Czech Publisher Exchange (CPEX). Pozornější pozorovatel si všiml nepřítomnosti velkých médií, které hodně sázejí na on-line - Seznam.cz, Nova a Prima, což signalizuje, že ne všichni hráči chtějí dát inzerentům příležitost k urychlení cenové eroze svého reklamního prostoru.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn2

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

  • TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

  • DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Hit dne

Kauan: Lapsenmuisto.

  • Na turné

    Tři sestry
    17. 11.09. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.