Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velké mediální domy našly nový způsob sebevraždyPoznámka

13:57, 10. 9. 2013

Tento text je primárně určen pro vlastníky a vrcholové manažery velkých médií: v oblasti prodeje internetové reklamy se na vás chystá nová finta, která možná vypadá sofistikovaně a sexy, ve skutečnosti nemá moc daleko ke kombinaci moderního šamanismu a thanatofilie (láska ke smrti, pozn. aut.).

Řeč je o posledním výkřiku v oblasti prodeje on-line reklamy, o takzvanému real time biddingu (RTB). Ten má být novým způsobem obchodování s display reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele. Zaujal už způsob, jakým byl RTB představen na jednom sezení SPIR. Na zeď se promítlo něco, co zdálky vypadalo jako nové Ponziho schéma, ve kterém se na prosté linii reklamní zadavatel - médium objevilo zarážející množství prostředníků/parazitů. S dovětkem "při RTB se do systému zapojí více subjektů, ale pro všechny bude více peněz". Ehm.

Nejde jen o to, že přesvědčení, že pouhá existence jakéhosi nového software a obchodní platformy vytáhne inzerentům z kapsy nové finance, nemá příliš daleko k new age blouznění Vesmírných lidí. Nebezpečí tkví jinde: jak některé zkušenosti ze zahraničí naznačují, RTB může významně snížit již tak dost nízké ceny on-line reklamy. Což je smrt pro přímé prodeje. Za takové situace i hypotetické navýšení spentu zadavatelů v RTB vůbec nemusí přinést vyšší výnos pro vydavatele. Software je na cestě do pekel neúprosný. Kdo na tom určitě vydělá: servisní služby, které zajišťují chod RTB. Mediální domy: s velkým otazníkem.

To samozřejmě nezabránilo velkým hráčům, aby se nepustili do dobrodružství s nejistým výsledkem: Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha hodlají v půlce září spustit RTB platformu Czech Publisher Exchange (CPEX). Pozornější pozorovatel si všiml nepřítomnosti velkých médií, které hodně sázejí na on-line - Seznam.cz, Nova a Prima, což signalizuje, že ne všichni hráči chtějí dát inzerentům příležitost k urychlení cenové eroze svého reklamního prostoru.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn2

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zonky: novou PR agenturou Kellnerovy a Šmejcovy služby se stala ADison. Vystřídala předchozí agenturu McShakespeare.

  • Miroslav Krobot: jeho nový film Kvarteto ještě před kinopremiérou v 30. listopadu zamíří na filmové festivaly v USA (Chicago International Film Festival, Denver Film Festival) a v Evropě (Muces ve španělské Segovii). Producentem filmu je Ondřej Zima z Evolution Films.

  • Cartoon Network: animovaný TV kanál ze skupiny Time Warner pro dětské diváky od 6 do 12 let začal ode dneška pro český a slovenský trh vysílat v českém jazyce. Součástí programu jsou například seriály Ben 10, Raketové holky nebo seriálové novinky Zataženo, občas trakaře a OK K.O.! Let´s Be Heroes (od listopadu). Cartoon Network se objeví u operátorů Digi TV nebo UPC.

Hit dne

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

  • Na turné

    Kabát
    11. 10.28. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.