Já, padouch 3Recenze

30. 6. 2017

Animovaná filmová série Já, padouch patří vedle Jak vycvičit draka k tomu nejpříjemnějšímu, nejlepšímu a nejchytřejšímu, co mainstreamová produkce cílové skupince rodiny nabízí. Dospělé neurazí a místy hodně pobaví, dětské diváky hodně pobaví. I přes toto výjimečné postavení se zejména řada Já, padouch neubránila jistému zvětrávání, odrolení těch nejvtipnějších a nejostřejších hran, postupnému ředění výchozích nápadů. Zvlášť pokud započítáme i spin-off Mimoni z roku 2015.

Je to logické. Výborně vymyšlená postava "hodného" padoucha Grua již u "trojky" nikoho nepřekvapí. Stejně jako svérázní pidižvíci Mimoni. A tak se hlavním tahákem nového filmu musí stát ústřední zápletka - Gru si nechá upláchnout největšího zlosyna a je vyloučen z Antipadoušské ligy. Do toho náhodou objeví svého bratra, sympaťáka Drua, za kterým podnikne výlet s celou rodinou.

To není vůbec špatně rozehraná hra. Ale třeba na figurce onoho zločince Balthazara Bratta se dá ukázat, jak nápady tvůrců (režii měla tentokráte na starost dvojice Kyle Balda, Pierre Coffin, Chris Renaud odpadl) postupně ztrácí svůdnost prvních dvou dílů. Hlavní část Brattovy komiky je založena na těch nejzběsilejších odkazech na 80. léta (knír, účes mullet, žvýkačky, barevné elasťáky, dobová hudba atd.).

U nich se sice dospělí při vzpomínkách výborně zalomí v pase, malým dětem je celá tahle retro poetika/humor značně vzdálená, ne-li úplně nesrozumitelná. A podobných, poněkud nedomyšlených konstruktů by se ve filmu dalo najít více. I přes to zůstává Já, padouch 3 kvalitní zábavou pro všechny, která naštěstí většinou stále neklesá pod běžný průměr.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

• AdMonitoring: pořadí provozovatelů webu podle získané inzerce v měsíci září - Seznam.cz 255 milionů, Mafra 110 milionů, Economia 75 milionů, Czech News Center 74 milionů korun (čísla v ceníkových cenách).

• Live Nation: velká agentura přidává další koncert Rogera Waterse (ex-Pink Floyd) na konci dubna 2018. Ten se uskuteční den po původní akci, opět v pražské O2 aréně.

• Newcast: contentová agentura, která je součástí komunikační skupiny Publicis One, spouští v Česku platformu Leaders (ta vzníkla v Izraeli v roce 2009) zaměřující se na práci s influencery na sociálních sítích.

Chystaná marvelovská pecka: trailer k Black Panther.

Oceán
    21. 10.22. 12.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Blade Runner 2049

Hypotetická situace: získal by Blade Runner 2049 stejně kultovní postavení jako jednička, pokud by byl právě on prvním filmem série a byl by uveden ve stejném roce, tedy v roce 1982 (když odhlédneme od samotného vývoje filmových technologií)? Pokud by šlo jen o vizuální složku, tak bezpochyby ano. Noir atmosféra a dokonalé scenérie dystopického světa, tuna efektů, výprava a krásná kamera Rogera Deakinse vytvářejí pastvu pro divácké oči. A bodují i dnes, kdy si divák může vybrat z řady podobně laděných filmů. Co teprve před 35 lety.

Palec nahoru si povětšinou zaslouží i herecké výkony. Důstojník losangeleské policie K Ryana Gosliga je silným nástupcem Ricka Deckarda Harrisona Forda (který se zde rovněž objeví). Škoda jen, že autoři Goslingovi nevytvořili stejně úchvatného protihráče, jakým byl Rutger Hauer v "jedničce". Pochvala platí i pro podmanivou hudbu hypertalentovaného Hanse Zimmera.

A tak hlavním místem, kde Blade Runner 2049 oproti předchůdci kulhá či, kde má největší rezervy, je režijní rukopis. Režisér Denis Villeneuve (rozpačitá sci-fi Příchozí, povedený film Zmizení atd.) není tak sebejistý, invenční, vizionářský a inteligentní autor jako Ridley Scott. A nutno dodat, že mu příliš nepomáhá ani autor scénáře Hampton Fancher (podílel se i na scénáři k prvnímu Blade Runnerovi), který z velké části opakuje témata nahozená před třiceti a který se občas nevyhnul nelogičnostem v ději. Natažení filmu na téměř tři hodiny je tak místy drobnou zkouškou divákovy koncentrace.

Sečteno podtrženo: Blade Runner 2049 coby úvodní snímek "runnerovského" světa by měl slušnou šanci na získání podobně výsostné pozice. Takto je třeba zatleskat solidně vymyšlené a vyrobené "dvojce", která by většinu fanoušků Blade Runnera neměla zklamat.