Logan: WolverineRecenze

12. 3. 2017

Důstojnější a vydařenější rozloučení s filmovým plátnem si snad postava komiksového Wolverina ani nemohla přát. Třetí a podle všeho poslední díl trilogie sólového Wolverina s Hughem Jackmanem je více než co jiného sociální drama stárnoucího a unaveného chlápka, kterému docházejí síly a který si nepřeje ni jiného, než mít klid. To je nové a osvěžující pojetí žánru komiksových adaptací.

Samozřejmě, tu a tam nechybí pořádné bitky, přestřelky a divoké honičky. Avšak sledovat kulhajícího, pokašlávajícího a prošedivělého Jackmana, jak po velkou část příběhu řeší hlavně docházející síly, ztuhlé klouby, slábnoucí zrak a třeba hnisající drápy, je v kontextu celé X-Men série zábavné a neotřelé. Z určitého pohledu film navíc připomíná velkolepý pohřeb velkých vikingských nebo inckých válečníků: na cestě na onen svět hlavní postavu doprovázejí další lidské oběti (drobný spoiler: z X-Menů neskoná jen Logan).

Režisér a spoluscenárista James Mangold (povedené zářezy 3:10 Vlak do Yumy, Walk the Line, Identita) navíc Loganovi - Wolverinovi nadělil i obstojné záporáky - zde policejního kyborga Pierceho (hraje Boyd Holbrook) a bezcitného Dr. Rice (Richard Grant) - plus dobře zvládnuté a svižně odsýpající akční scény. Zcela speciální pozornost si zasluhuje dvanáctiletá britská herečka Dafne Keen, jejíž mutantka Laura se postupně stává Wolverinovým parťákem. Z lehkosti a samozřejmosti, se kterou tato křehká dívka seká hlavy protivníků, až nepříjemně mrazí. Suma sumárum: vše výše uvedené plus samozřejmě Jackmanův herecký výkon dělají z Logana druhý nejpovedenější film X-Men série, hned po První třídě.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

• ČTÚ: z chystané aukce kmitočtů 3,7 GHz vypadla společnost Radio Spectrum CZ (Airspan), která ve stanovené lhůtě nesložila peněžní záruku. Aukční fáze se tak může zúčastnit šest zájemců: Nordic Telecom 5G, O2, PODA, Suntel Net, T-Mobile a Vodafone. Start 13. června.

• Grunex: agentura (provozní firma Boosters), specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila česko-slovenský komunitní portál Dota2.cz věnovaný free-to-play hře Dota 2.

• FTV Prima: internetové portfolio rozšířila o web PrimaNapady.cz, zaměřený na hobby segment.

Konečně trailer k sedmé sezóně Game of Thrones. Great War is here. V červnu.

Michal Hrůza
    20. 5.17. 6.

Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Král Artuš: Legenda o meči

Brilantní film na pomezí strhujícího dobrodružství a fantasy, od kterého si studio Warner Bros. hodně slibovalo a do jehož výroby zainvestovalo slušných 175 milionů dolarů. Bohužel, již z prvních týdnů na klíčovém americkém kinotrhu je jasné, že půjde o jeden z největších letošních byznysových propadáků v kinech (diváci v USA a Kanadě za prvních 14 dní promítání utratili za lístky jen 22 milionů dolarů). To je obrovská škoda - pro diváky a hlavně pro autorský tým, který zde odvedl výbornou práci.

Přitom Král Artuš strčí drtivou většinu soudobé fantasy/akční produkce hravě do kapsy, ať již díky moderní a opravdu chytré režii Guye Ritchieho (Sherlock Holmes, Podfu(c)k atd.), skvělým střihem a kamerou, zdařilou choreografií bojových scén, podmanivým vizuálním ztvárněním nebo epickou hudební složkou.

To vše je korunováno dobře napsanými a výtečně ztvárněnými hlavními postavami: Charlie Hunnam jako Artuš je oslnivý, přesně ten charismatický a inteligentní ranař-sympaťák, který dokáže oslovit dámské i pánské publikum. Hodně mu pomáhá jeho protihráč, jako většinou vynikající Jude Law coby zlý král Vortigern.

Film jako celek má akorát strhující tempo, je tu přesně ten správný poměr mluveného slova, cool nadsázky, hravosti a nápaditě vystavěných bitek. Ritchieho vypravěčský styl místy ohromí (viz střihové pasáže, vměstnávající dlouhý časový úsek do pár minut), po celou dobu filmu hlavně baví. Ještě jednou, je to strašná škoda a těžko říci, kdo u Warnerů odflákl svou práci, zda jen průzkum, nebo i marketing. Filmaři to rozhodně nebyli a modleme se, aby kvůli tomuto flopu nezapadl jasný Hunnamův talent.