Logan: WolverineRecenze

12. 3. 2017

Důstojnější a vydařenější rozloučení s filmovým plátnem si snad postava komiksového Wolverina ani nemohla přát. Třetí a podle všeho poslední díl trilogie sólového Wolverina s Hughem Jackmanem je více než co jiného sociální drama stárnoucího a unaveného chlápka, kterému docházejí síly a který si nepřeje ni jiného, než mít klid. To je nové a osvěžující pojetí žánru komiksových adaptací.

Samozřejmě, tu a tam nechybí pořádné bitky, přestřelky a divoké honičky. Avšak sledovat kulhajícího, pokašlávajícího a prošedivělého Jackmana, jak po velkou část příběhu řeší hlavně docházející síly, ztuhlé klouby, slábnoucí zrak a třeba hnisající drápy, je v kontextu celé X-Men série zábavné a neotřelé. Z určitého pohledu film navíc připomíná velkolepý pohřeb velkých vikingských nebo inckých válečníků: na cestě na onen svět hlavní postavu doprovázejí další lidské oběti (drobný spoiler: z X-Menů neskoná jen Logan).

Režisér a spoluscenárista James Mangold (povedené zářezy 3:10 Vlak do Yumy, Walk the Line, Identita) navíc Loganovi - Wolverinovi nadělil i obstojné záporáky - zde policejního kyborga Pierceho (hraje Boyd Holbrook) a bezcitného Dr. Rice (Richard Grant) - plus dobře zvládnuté a svižně odsýpající akční scény. Zcela speciální pozornost si zasluhuje dvanáctiletá britská herečka Dafne Keen, jejíž mutantka Laura se postupně stává Wolverinovým parťákem. Z lehkosti a samozřejmosti, se kterou tato křehká dívka seká hlavy protivníků, až nepříjemně mrazí. Suma sumárum: vše výše uvedené plus samozřejmě Jackmanův herecký výkon dělají z Logana druhý nejpovedenější film X-Men série, hned po První třídě.

Share on Facebook5Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

• UPC Česká a Slovenská republika: do marketingového oddělení kabelového operátora nastoupili Jindřich Rampulka (rozvoj zákaznických propozic pro střední a velké firmy v regionu střední a východní Evropy) a Tomáš Janovec (online kampaně B2B pro malé a střední podniky ).

• Publicis One: jedna z mediálních agentur skupiny mění celosvětově název z Mediavest/Spark na Spark Foundry. Během léta dojde k rebrandingu i české lokální pobočky.

• AMI Communications: PR agentura získala nového klienta, letos těžce zkoušenou e-sámošku Rohlik.cz (kauza se zaměstnáváním Ukrajinců), pro kterou zajistí služby produktové a korporátní komunikace. Za Rohlik.cz doposud mluvila Michala Gregorová.

Nový story trailer k chystané PC/konzolové hře Kingdom Come: Deliverance (launch únor 2018).

Chinaski
    24. 10.16. 11.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Po strništi bos

Dlouho očekávaný prequel ke slavné Obecné škole se všemi svými přednostmi i nectnostmi. S tím, že těch druhých bohužel poněkud převažuje. Zatímco u Školy se mělký příběh, spíše volně nahozený sled scének, díky skvělým dialogům, přehršli vtipů a výborným hereckým výkonům ještě snesl, u dějového předfilmu Po strništi bos absence nějakého výraznějšího děje už hodně dráždí.

A to nejen vzhledem k výrazně menšímu počtu laskavě humorných scének, povedených hlášek atd, ale i kvůli způsobu vzniku scénáře. Film nezapře, že vznikl jako "sesypaný" scenáristický pelmel ze stejnojmenné, autobiograficky laděné povídkové knížky Zdeňka Svěráka. Vydobytí místa v klukovské partě na malém městě nebo náhled do dávné rodinné historie (jejíž pointu navíc divák odhadne dávno před koncem filmu) jsou sice hezké náměty pro několik "bakalářských" povídek, samy o sobě však rozsáhlý prostor celovečerního filmu neunesou.

A tak hlavními devizami novinky Jana Svěráka jsou povedené výkony herců, zejména představitelů dětských rolí. Především Alois Grec coby "malý Zdeněk Svěrák" září - je roztomilý, nikoliv přeslazený, a rozhodně se nenechá zastínit plejádou slavných hereckých kolegů (Tereza Voříšková, Oldřich Kaiser, Hynek Čermák, novou polohu dědečka ukázal Jan Tříska). Jedinou výjimkou je nadaný Ondřej Vetchý, který v roli tatínka působí poněkud bezkrevně a zakřiknutě.

I přes mělkost příběhu se však dá čekat, že se na Po strništi bos pohrnou davy. Oba Svěráci totiž vše dokázali (ostatně jako u několika předchozích snímků) umně zaobalit jakousi aurou hřejivých a nostalgických vzpomínek na dětství/předchozí roky, které jsou univerzální pro všechny.