Pustina Recenze

17:50, 27. 10. 2016

Výrobní tým HBO Europe pod vedením Terezy Polachové a Antony Roota se vybičoval k mimořádnému výkonu. Televizní seriál Pustina, který se objeví na obrazovkách od 30. října, ze všeho nejvíce připomíná dobře sladěný orchestr, v němž se jednotliví hráči v dobrém předhánějí, kdo zahraje lépe. Tím se celkový dojem násobí, celé to však drží skvěle pohromadě.

Co člen mančaftu, to oceňovaný machr: scenárista Štěpán Hulík, který vyrostl v jeden z největších talentů-psanců a kupodivu ještě neměl čas zpychnout, známý reklamní režisér Ivan Zachariáš, který spolu s kameramany Štěpánem Kučerou a Matějem Cibulkou sérii vyšperkoval opulentní vizuální podívanou, a samozřejmě zkušení externí produkční z nutprodukce a Etamp Film Production. K tomu navíc jako slaďoučký bonbonek invenční a znepokojivá hudba Davida Boultera (takto člena anglických alternativních rockerů Tindersticks), která po dlouhé době připomněla Vláčilovo: "Film, to je architektura a hudba!"

Mrazivá a syrová Pustina, která v sobě míchá noir detektivku, sociální drama a jakýsi docusoap o zániku krajiny a duší lidí (byť samozřejmě v hrané formě), sice používá české reálie, zároveň je povedeným vykročením z lokálně laděné produkce. Inteligentně postavený scénář, brilantní dialogy a dechberoucí herecké výkony, z nichž je třeba vypíchnout zejména nové tváře v rolích bezcitných pasťákových sígrů (obecně se málo chválí castingy, ale tady Madlu Zachariášovou pochvalme hodně). Přehlédněme pár maličkostí a parafrázujme Winstona Churchilla: Byla to jejich nejskvělejší hodina.