Strážci Galaxie Vol. 2Recenze

7. 5. 2017

Smutná ukázka nezvládnutých ambicí a pádu nadějně rozjeté filmové série aneb jak to dopadne, když vám sláva stoupne do hlavy. Zatímco první Strážci Galaxie nabídli svižnost, svůdný a chytrý mix elegantního a cynického humoru a k tomu osobitě a vizuálně velkolepě pojatý vlastní vesmír, čímž se do značné míry odlišili od většiny pompézních komiksových adaptací, aktuální dvojka je jen těžkopádnou, přeplácanou a uslzenou podívanou v duchu nejtuctovějších marvelovských tradic.

A to i přesto, že v prvním filmu jsme se v podstatě jen seznamovali se svéráznou partou kolem Petera Quilla/Star-lorda, zatímco ve Volume 2 máme již seznamovací tanečky za sebou a měli bychom být ohromeni svižně odsýpající akcí a kulometnou palbou kulervoucích hlášek a gagů. Nejsme.

Za tři roky od úvodního trháku se ze série vytratily hlavní devizy - ironie, nadhled, odpich a nenápadné boření klasických komiksových klišé. Jakmile se do děje začínají míchat americké hodnoty (Jsme rodina a máme se rádi, i když to moc nedáváme najevo) a vše je za únosnou míru zahušťováno prvoplánovitými efekty a předvídatelnými vtípky, je zaděláno na pořádný malér. A v závěru filmu se dokonce hojně a nepokrytě brečí, takže si divák připadá jako svíčková bába. Kde je lehkost, snaha pojmout marvelovský svět odlišně od většiny produkce?

Tak takhle ne, Jamesi Gunne (režie a scénář). Ano, slza by měla ukápnout, ale při vzpomínce na úvodní film. Doufejme, že podobně nedopadne Deadpool 2 nebo že se Gunnův tým u třetích Strážců Galaxie zase vzpamatuje a vzpomene si na někdejší cool energii.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

• Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

• TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

• DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Kauan: Lapsenmuisto.

Tři sestry
    17. 11.09. 12.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.