Sully: Zázrak na řece HudsonRecenze

10. 9. 2016

Těžký úkol  pro filmaře - stejně jako v případě loňského Zemeckisova snímku Muž na laně (skutečná story přechodu na laně mezi newyorskými Dvojčaty) je příběh zázračného přistání kapitána "Sullyho" Sullnebergera s dopravním letadlem na řece Hudson v lednu 2009 dostatečně známý včetně šťastného konce. "Běžná" filmařina tady neobstojí, autoři pro zajímavé zpracování potřebují zvláštní klíč.

V případě Zemeckisova filmu se jím stala dechberoucí vizualita, režisér Sully: Zázrak na řece Hudson Clint Eastwood zase zvolil absolutní důraz na filmové řemeslo a skvělého Toma Hankse. Dramatičnost potom vyplývá z konfrontace oficiálních krizových postupů a Sullenbergerových instinktů, které během pár desítek sekund (celkem inkriminovaný let trval 209 sekund) musely rozhodnout o životě a smrti 155 lidí.

Jedině díky souběhu všech těchto faktorů vzniklo dílo, které z předem známé story dokázalo vykovat napínavou podívanou plnou silných momentů (sekvence z kabiny a z přeletu nad Hudsonem těsně před dopadem). Zvláštní zmínku zaslouží Hanks, který v posledních letech exceluje v roli obyčejných hrdinů. Stačí připomenout Greengrassova Kapitána Phillipse (v porovnání se Sullym film o chlup invenčněji pojatý). Sully: Zázrak na řece Hudson je brilantně natočeným civilním životopisným filmem, který se příjemně vymyká z obvyklého amerického patosu a který do heroicko-cukrkandlových bažin zabředne až v samém závěru. Eastwood z dané látky dostal absolutní maximum.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn12

• Burda Praha: vydavatelství startuje nový magazín Loving, zaměřený na millennials. Šéfredaktorkou titulu s půlroční periodicitou je Stanislava Lindenthalová Pecková, která je zároveň ředitelkou publicistiky v časopise Marie Claire.

• Media Bohemia: velká mediální skupina může získat majoritu v Hitrádiu Vysočina 94,3 FM. Vysílací rada nyní povolila převod 20 procentního podílu od spolumajitele Petra Dvořáka (nejedná se o šéfa ČT, pozn. aut.) na Media Bohemia. Ta doposud v rádiu držela 50 procent.

• Hlidacipes.org: menší zpravodajsko-publicististický portál rozšiřuje obsah o dvě regionální mutace - pro Ústecký a pro Olomoucký kraj. Server na to od Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (podnikatelé Cichoň, Hák, Kaucký, Winkler nebo Silke Horáková) dostal 1,78 milionu korun.

Další, téměř dvouminutový trailer k sedmé řadě Game of Thrones. Nová řada startuje v červenci.

Chinaski
    24. 10.16. 11.

Autor libreta a hudby nového muzikálu Iago Janek Ledecký pořádá první casting, který se uskuteční ve čtvrtek 16. února v pražském divadle Hybernia.

Rammstein: Paris

Přestože v posledních době čas od času problesknou zprávy, že němečtí industriální metalisté Rammstein pomalu chystají novou studiovou desku (údajně mají několik desítek skladeb v různém stádiu rozpracovanosti), obří manažerský/byznysový/vydavatelský stroj kolem kapely jede dál ve stejných kolejích. Stále na lačné fanoušky chrlí množství merchandisingu a při absenci vydaného nového materiálu i řadu hudebních/obrazových nosičů.

A tak nedlouho po živáku Rammstein in Amerika (nahráno 2010 v Madison Square Garden, vydáno 2015) je tu další živé (video)album Paris. To se nahrávalo ve dvou dnech v roce 2012 v pařížské aréně Palais Omnisports de Paris-Bercy. Pro všechny, kteří před několika dny minuli dva pražské koncerty Rammstein, je Paris docela slušnou náhražkou. Obzvláště, když si lze vybrat z opravdu bohatého rejstříků edic s nejrůznějšími bonusy.

Znalci by měli zastříhat ušima již při znalosti faktu, že režisérem živého záznamu z Paříže se stal renomovaný Jonas Åkerlund. Ten pro skupinu natočil například videoklipy Mann gegen Mann nebo Pussy. Kromě toho spolupracoval i s Madonnou, Metallicou, U2, Britney Spears, Blink-182 nebo Lady Gaga. A hlavně, kdysi dávno v 80. letech hrál v kultovní švédské blackmetalové kapele Bathory.

Åkerlund arénu zaplnil 25 kamerami, narval je mezi diváky, k muzikantům na pódium, na strop, kde se dalo. Samotný záznam pak není pouhým sestřihem jednotlivých záběrů, ale je i obohacen řadou nejrůznějších triků, dotáček, vsunutých sekvencí, zpomalovaček. Paris tak působí vysoce dynamickým dojmem plus tentokráte promo tirády opravdu nelhaly, divák se ke kapele dostane skutečně mimořádně blízko. Stejně jako u Rammstein in Amerika i zde platí: kvalitně udělaný produkt.