The.Switch: The.Switch Recenze

16:50, 28. 1. 2017

Toto není jen nejlepší tuzemská rocková nahrávka 2016, ale tuto superioritu lze prodloužit až někam do roku 2008, kdy vyšla poslední deska kultovních Lvmen. Emo-hardcoroví The.Switch na sebe výrazně upozornili již zdařilým počinem Svit (2006), na kterém nabídli hráčkou a skladatelskou vyspělost, netuctové české texty a výrazné skladby našlapané čerstvou energií. Všechna čest, ale eponymní novinka The.Switch kapelu katapultuje na samou špičku nejen tuzemské, ale minimálně evropské rock/HC scény.

Takhle vypadá album, které je ve všech aspektech promakané do posledního detailu, album, na kterém šli všichni zúčastnění až na krev. Výsledkem je nadčasová krása, která v Česku nastavuje novou laťku kvality. Tak především se The.Switch nebáli oslovit zkušeného producenta Johna Goodmansona (Bikini Kill, Sepultura, Death Cab for Cutie, Wu-Tang Clan), který z kapely v seattleských studiích Robert Lang Studios vymáčkl skutečně to nejlepší.

Těžko z tak silné a nadupané kolekce hitů vybírat ty největší. Tvář, Dávám, Další práh nebo Kam vedou naše kroky? Každý z nich lze zařadit do Top Class. Na své si přijdou i hudební fajnšmekři: poslouchat rytmický tandem Pavel Sovička (bg) a Pavel Němec (bicí) je absolutní lahoda, která posluchače nutí stále a znova mačkat tlačítko play. A zpěvák Štěpán Šatoplet? Ten vyrostl ve skutečnou extratřídu. Je silný nejen v energických linkách, ale i v klidnějších polohách. Viz překvapivá coververze nedvědovské hitovky Hejna včel, která mimo jiné ukazuje, jak The.Switch umí překračovat žánrové škatulky.

Deska The.Switch je sen každého muzikanta - stojí jako zářící monolit sama o sobě a je jedno, jak bude úspěšná/neúspěšná na trhu. Desítky zdejších kapel na ni budou odkazovat, desítky kapel si z ní sednou na zadek a především desítky kluků a holek pod jejím vlivem vezmou do rukou kytaru (klávesy, mikrofon, bicí, to je jedno) a zkusí své hudební štěstí. Kolika kapelám se povede tak skvělá věc?