Válka o planetu opicRecenze

15. 7. 2017

Velká škoda této reboot série. Oproti předchozím snímkům Úsvit planety opic a Zrození planety opic, které nabídly skvělé masky, slušnou akci a především inteligentně postavený scénář včetně jednotlivých figur, Válka o planetu opic s výjimkou masek (které jsou TOP třída, ale na to jsme u Planety opic zvyklí) ve všech těchto věcech pokulhává.

Ať již je to první účastí režiséra Matta Reevese při psaní scénáře v rámci série nebo dalšími faktory, v momentě, kdy se vůdce opic, inteligentní šimpanz Caesar, mění na válečného generála a pokouší se řešit morální dilemata, která nutně musí nastat při souboji ras a získávání životního prostoru, divák se nezbaví pocitu poněkud kýčovité a plakátovité podívané. Zatímco předchozí snímky série fascinovaly autentickou syrovostí, nyní jakoby se tvůrci snažily hladit a konejšit.

To s sebou však nutně přináší řadu dějových nesmyslů a zjevných karambolů. A tak se ve světě Války o planetu opic malá lidská dívenka, které Caesarova družina zabije tátu (strejdu, opatrovatele?), k této zabijácké opičí bandě bez váhání přidá a ještě jí postupem času pomáhá při bojích s vlastním biologickým druhem. Anebo v úvodu filmu jsme svědky jednoho z mála případů, kdy oštěpy a šípy dokáží zvítězit nad automatickými zbraněmi. A to již se nebavíme o řadě scenáristických tahů, které šustí papírem. Viz Caesarovo nepravděpodobné shledání s vlastním opičím společenstvím, které zajal šílený plukovník McCullough. Byť akce a efekty stále zůstávají na vysoké úrovni, Planeta opic bohužel ztratila část ze své přitažlivosti.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn5

• Mindshare: mediální agenturu ze sítě GroupM od listopadu posílil Pavel Kozák (ex-Zenith Optimedia), který nastoupil na pozici client leadership senior manager. Pracovat bude v týmu Zuzany Šindelářové, jedné ze čtyř client leadership directorů. Kozák bude mimo jiné dále pokračovat v práci pro klienta Sanofi.

• TV Nova: seriál Dáma a Král stále drží solidní čísla - pátý díl dosáhl podíl na sledovanosti 30,24 procenta v 15-54 a v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1,512 milionu diváků.

• DigitalAd: v říjnu 2017 se obrat webů, zastupovaných novou agenturou a realizovaný v rámci metody yield managementu DigitalAd pro RTB systémy, poprvé dostal nad milion korun.

Kauan: Lapsenmuisto.

Tři sestry
    17. 11.09. 12.

Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Liga spravedlnosti

Je to smutné, ale komiksovým adaptacím DC Comics (studio Warner Bros.) se minimálně od Nolanových Batmanů či filmu Man of Steel nedaří vytvořit důstojnou protiváhu marvelovským filmům. Od Batman v Superman, Suicide Squad až po Wonder Woman jsme svědky sice velkolepých produkcí, zato však plochých, nenáročných a prvoplánovitých snímků, cílících spíše na skupinu mládeže do 15 let.

Aktuální Liga spravedlnosti bohužel pokračuje v nastoleném směru, a to i navzdory tomu, že na režisérskou židli usedl talentovaný Zack Snyder (300: Bitva u Thermopyl, Strážci - Watchmen, Sucker Punch). Možná největší slabinou filmu je scénář (Chris Terrio, Joss Whedon), který odpískal jakoukoliv složitější stavbu a strukturování postav. To je patrné zejména u protivníka skupiny superhrdinů, jistého Steppenwolfa a jeho armády křídlatých Paradémonů.

Divák se nedozví, co je příčinou je jednostrunné zavilosti a touhy vše zničit, jestli to bylo nějaké počůrávání v dětství nebo přebraná dívka v mládí. Ostatně, scenáristé si nedali příliš práci ani s Aquamanem, Flashem nebo Cyborgem. Na plátně se tak pohybují spíše karikatury, než plnokrevné figury. Když k tomu přidáme minimum hlášek, zajímavých bojových choreografií, nějakých dějových překvapení, zato povinné politicky korektní vsuvky, tak Liga spravedlnosti v současné době představuje u bohatě prostřeného komiksového stolu chudého příbuzného.

Takto se sice točily komiksové filmy někdy v 90. letech, ale po znamenitých filmech jako Deadpool, X-Men: První třída nebo Logan: Wolverine je takový přístup naprosto trestuhodný.