reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zachova rádia bude prodávat skupina Lagardére

15:46, 4. 12. 2013

Ve válce obřích rádiových zastupitelství si plusové body nyní připsala společnost Regie Radio Music (RRM) ze skupiny Lagardére Active ČR (na fotce prezident firmy Michal Fleischmann).

Ta bude od ledna 2014 prodávat velkou skupinu rádií Radio United Group (RUG) miliardáře a spolumajitele Primy Ivana Zacha, kterou tvoří rádia Kiss, Rádio Country, Beat, Rádio 1, Signál a rádia Spin. Tuto skupinu doposud prodávalo konkurenční mediazastupitelství Media Marketing Services (MMS) ze skupiny Media Bohemia (buddhista Antonín Koláček).

Čerstvá dohoda na trhu vychyluje rovnováhu obou hráčů, kteří dlouhodobě drželi něco přes 38 procent rádiového trhu. Rádia RUG mají tržní podíl skoro 12 procent. Již dříve bylo oznámeno, že od RRM k MMS naopak odcházejí lokální rádia z Direct Radio Network (Krokodýl, Jih, Jihlava, Free, ZlínHaná). Ty drží skoro šest procent trhu. Po těchto dvou rošádách se tedy poměr vychýlí ve prospěch Lagardére: 44 procent (RRM) ku 33 procentům (MMS).

Ve hře je ale další hráč - největší celoplošné rádio Impuls, které drží cca 12,5 procenta na trhu. V současné době ho prodává RRM. Podle posledních vyjádření Lagardére má smlouvu o zastupování Impulsu do konce roku 2014. V této chvíli ale na Impulsu dochází ke změně. Provozní společnost Londa kupuje miliardář Andrej Babiš (MF Dnes, Óčko, Lidové noviny), který dříve jednal s Koláčkem o možné spolupráci s MMS.