reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká televize chce z podnikání získat přes půl miliardy

21:16, 11. 12. 2013
Televize Aleš Borovan

Byznysové aktivity by veřejnoprávní televizi měly v roce 2014 přinést podstatně více peněz než v letošním roce. Je to první nárůst po pětiletém nepřetržitém poklesu.

Zatímco letos management ČT (na fotce ředitel Petr Dvořák) předpokládá, že z byznysu získá 421 milionů korun, v příštím roce by to mělo být 545 milionů korun. Výrazně stoupnout by měl prodej reklamy - o 53 procent na 92 milionů korun. Rok 2014 bude prvním rokem, kdy si Kavčí hory budou prodávat inzertní čas vlastními silami. Letos rozvázaly spolupráci s dosavadním prodejcem Media Master, spojovaným s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem. Prostředky získané prodejem reklamního času televize odvádí do fondu kultury nebo je investuje do výroby sportovních pořadů.

Podstatně vzroste i příjem ze sponzoringu a product placementu na 243 milionů (meziroční nárůst o 42 milionů korun) a ze společné výroby na 69 milionů korun (nárůst o 49 milionů). Celkový rozpočet ČT v roce 2014 má být vyrovnaný, příjmy a výdaje mají dosáhnout 7,05 miliardy korun.