Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Lucii Bílé vyschl zdroj milionových příjmů

16:54, 19. 12. 2013

Jednomu z nejúspěšnějších českých entertainerů, zpěvačce a podnikatelce Lucii Bílé, se významně zmenšil - minimálně na nějaký čas - zdroj milionových příjmů.

Divadlu Ta Fantastika (provozovatel Fantazma), které Bílá vlastní s Juliem Hirschem, loni radikálně spadl zisk o 87 procent na 600 tisíc korun. Tam, kde si Bílá mohla přijít na jednotky milionů, se nyní musí spokojit s o řád nižší sumou. Divadlu rovněž kontinuálně od roku 2007 padají tržby, za šest let se snížily na 32 milionů - na méně než polovinu. Celkem za posledních deset let Fantazma vygenerovala kumulativní čistý zisk 50 milionů korun.

Pokles ekonomických ukazatelů souvisí s rozhodnutím vedení divadla opustit v roce 2011 muzikálový a činoherní segment a věnovat se výhradně černému divadlo, zaměřenému na turistickou cílovou skupinu. Podnikatelský tah tehdejší spolumajitel Petr Kratochvíl vysvětloval diskriminací v oblastí rozdělování dotací, kdy určitá soukromá divadla od pražského magistrátu dostávala peníze a Ta Fantastika nikoliv.

Pro Bílou není pád příjmů z Ta Fantastika úplně citelným zásahem. Její CD si udržují solidní prodeje - kupříkladu posledního alba Bílé Vánoce v Opeře (CD+DVD), které vydal Supraphon, se prodalo přes 10 tisíc nosičů. Stejně tak je zájem i o její koncerty. Dále je Bílá tváří minerální vody Ondrášovka, příjemné sumy jí plynou z firemních vystoupení nebo účinkování v televizi (Česko Slovensko má talent na Primě).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • POS Media Czech: indoorová společnost (point-of-sale marketingová řešení v obchodních řetězcích) v roce 2018 utržila přes 188 milionů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 47 milionů. Ztrátu 5 milionů v roce 2017 se podařilo snížit na prodělek 900 tisíc korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle agregovaných dat asociace a Heureky dosáhly obraty českých internetových obchodů za 1H 2019 meziročního růstu 13 procent na 58 miliard korun. Pro celý letošní rok asociace předpokládá, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 procent vyšší než v roce 2018.

  • Česká televize: kanál ČT sport odvysílá z 18. mistrovství světa v basketbalu (od 31. srpna, Peking) všech 92 utkání.

  • Nordic Investors Group: novým prokuristou firmy, kterou vlastní investor Tomáš Otruba, se stal právník Pavel Lupínek. Ten má ve skupině na starosti oblast financing a investment.

  • Alza.cz: nejprodávanější produkty během letních měsíců - klimatizace, ventilátory, elektrokoloběžky, elektrokola, chytré hodinky a fitness náramky (16 tisíc kusů), ale i deskové hry nebo nafukovací plameňáci. Jen jízdních kol a elektrokol se od června do srpna prodalo téměř 2 tisíce kusů. Elektrokoloběžek pak přes 2 500 kusů (trojnásobek oproti stejnému období vloni).

  • Mladá fronta: vydavatelství Františka Savova začalo vydávat nový dětský časopis Tečka! pro děti od šesti let. První číslo vyšlo 19. srpna. Tečka! vychází jedenáctkrát ročně.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.