Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

Tvůrci připravované herní pecky Kingdom Come shánějí 10 milionů

16:33, 22. 1. 2014

Vývojářské studio Warhorse, které již jeden a půl roku s podporou Zdeňka Bakaly pracuje na nové počítačové hře Kingdom Come: Deliverance (screen), se rozhodlo požádat o peníze na dokončení titulu fanoušky.

Vzhledem k tomu, že jednání s velkými světovými publishery doposud nevedla k uzavření smlouvy, Warhorse chce část nutné částky na dokončení hry sehnat prostřednictvím crowdfundingové stránky Kickstarter. Ta se zaměřuje na kreativní projekty - filmy, hry, hudbu nebo design. Autoři Kingdom Come plánují vybrat 300 tisíc liber, deadline je stanoven na 20. února. V době psaní článku se doposud upsala cifra skoro 67 tisíc liber (upisování začalo dnes) a číslo rychle rostlo.

Rozjetím sbírky na Kickstarter vývojové studio poodhalilo detaily ohledně rozpočtu hry. Sháněná částka 300 tisíc liber (v aktuálním Singerově kursu 10,1 milionu korun) má být desetinou celkového rozpočtu na vývoj hry. Celý development Kingdom Come tak má přijít na více než 100 milionů korun. Warhorse odhaduje, že na dokončení a vytvoření herního prototypu potřebuje ještě přibližně 20 měsíců. Hra by se tak měla dostat na trh během čtvrtého kvartálu 2015.

Zdeněk Bakala do vývoje Kingdom Come doposud investoval cca 30 milionů korun. Sbírkou na Kickstarter si Warhorse chce ověřit, že je o titul mezi hráči zájem. Na rozdíl od současných trendů RPG hra Kingdom Come nabízí reálné zápletky ze středověkých válek bez obvyklých rekvizit typu draci, elfové nebo kouzla, což odrazuje velké herní společnosti. Hra by se měla objevit ve verzi jak pro PC, tak i pro konzole Xbox One (Microsoft) a PlayStation 4 (Sony).

Za týmem Warhorse stojí zkušení hráči z herní branže - Daniel Vávra a Martin Klíma. Ti se podíleli na úspěšných herních titulech jako Mafia, Mafia II, UFO: Aftermath nebo Hidden & Dangerous.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).