Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Heřmánkův divadelní byznys se bude muset uskromnit

08:43, 28. 1. 2014

Divadelní byznysmen Karel Heřmánek stojí před nepříjemným problémem. Grantová komise hlavního města Prahy Heřmánkovu Divadlu bez zábradlí (DBZ) na rozdíl od předchozích období odmítla udělit granty na letošní rok a na období 2015 až 2018.

Heřmánek žádal pro rok 2014 částku 12,5 milionu korun, která tvoří 32 procent celkového rozpočtu na letošní rok (39,5 milionu). Divadlo chce letos odehrát 280 představení a představí dvě premiéry (jedna, hra Jistě, pane premiére!, proběhla 27. ledna). Podobné částky žádal v rámci víceletého grantu i pro následující roky až do roku 2018.

Podle názoru komise ale "dramaturgický plán divadla neslibuje ani v nové sezóně nic převratně nového... Divadlo založené na podnikatelském záměru, nemůže dlouhodobě spoléhat na podporu z veřejných zdrojů." Divadlo, sídlící v pražském paláci Adria (Karel Heřmánek jej vlastní napůl s Hanou Heřmánkovou), uvádí, že jeho soběstačnost je cca 68 procent. Firma v roce 2010 získala podporu od magistrátu ve výši 7,45 milionu, v roce 2011 pak 8,6 milionu, o rok později 3,8 milionu a loni 1,85 milionu. Za poslední čtyři roky tak z veřejných zdrojů dostala skoro 22 milionů korun.

Jediným projektem, ve kterém byla žádost DBZ úspěšná, je nový ročník festivalu Slovenské divadlo v Praze. Na jeho pořádání divadlo získalo 0,9 milionu z deklarovaného rozpočtu 2,4 milionu korun. Na zalepení předpokládané provozní díry letos a v následujících letech bude muset Heřmánek žádat podporu u dalších institucí nebo získat velkého sponzora nebo ještě pravděpodobněji poněkud revidovat dramaturgický plán. Za posledních deset let Heřmánkovo soukromé divadlo dosáhlo kumulované ztráty 2,7 milionu korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Punk Film: punková filmová a TV produkce (pohádka Čertí brko) skončila v roce 2018 v čistém zisku 2,2 milionu korun. O rok dříve net profit činil 2 miliony.

  • Filmový fond: poslanecká sněmovna zvolila dva nové radní fondu na tříleté období. V prvním kole uspěla Tereza Czesany Dvořáková a Ondřej Zach.

  • AdActive: internetové mediazastupitelství ze skupiny Vltava Labe Media v roce 2018 utržilo téměř 89 milionů (meziročně plus 19 milionů). Čistý zisk v daném období činil 600 tisíc korun (o rok dříve byla firma v minusu 2 miliony korun). AdActive letos na jaře zfúzovalo s VLM.

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.