reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Bauer Media dále chřadla, zhubla skoro o 100 milionů

17:07, 21. 2. 2014

Jeden z největších printových hráčů, vydavatelství Bauer Media, nedokázal zastavit několikaletý pád tržeb i čistého zisku.

V roce 2012 se tržby propadly o 94 milionů na 811 milionů korun. Čistý zisk spadl o 34 procent na 102 milionů. To bylo dáno z velké části akvizicemi na trhu a dobudováním sídla na Praze 5. I tak je to však v kontextu prodělků dalších vydavatelských domů (Mafra, Economia, AGF Media, Sanoma, Vltava-Labe-Press) stále solidní číslo. V porovnání s vrcholem v roce 2008 však příjmy firmy zhubly o více než 300 milionů korun. Kumulativní zisk za posledních sedm let vystoupal na 1,07 miliardy korun. Vývoj tržeb v grafu:

bauer media tržby 2

Společnost (německý majitel Heinrich Bauer Verlag) se zaměřuje hlavně na časopisecký trh, vydává ženské časopisy Žena a život (40ti procentní podíl na celkových inzertních tržbách firmy), Tina, Chvilka pro tebe, společenské magazíny Rytmus života, Pestrý svět, dětské časopisy (Bravo) a televizní guidy jako TV Max. Celkem předloni prodala na 61 milionů výtisků všech titulů. Na sklonku roku 2012 koupila konkurenční ztrátová vydavatelství Stratosféra a Hearst-Stratosféra. V srpnu 2013 byl z firmy odejit dlouholetý ředitel Jaromír Skopalík (foto).