reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

TV Barrandov kupuje data sledovanosti na pět let

15:36, 13. 12. 2012
Televize Aleš Borovan

TV Barrandov, kterou čerstvě ovládl mediální podnikatel Jaromír Soukup, bude mít data o televizní sledovanosti zajištěná i v následujících letech. Do podpisu příslušné obchodní smlouvy s Asociací televizních organizací (ATO) zbývá podle informací Borovan.cz jen několik dní. "Podoba dokumentu byla již odsouhlasena," uvedla jednatelka ATO Vlasta Roškotová. TV Barrandov koupí data po dobu trvání nového měření, tedy na roky 2013 až 2017.

Staronovým realizátorem měření ATO je společnost Mediaresearch, která ATO za pětileté měření nabídla cenu něco nad 290 milionů korun. Platby se rozpočítají mezi členy (Česká televize, Nova, Prima, komunikační agentury) a přidružené členy asociace (TV Barrandov, Atmedia). 

CET 21 s výsledkem tendru na realizátora nesouhlasí a proto momentálně společně s mediální agenturou Médea (rovněž Jaromír Soukup) buduje vlastní projekt měření. Do tendru se přihlásily dvě firmy, jednou z nich má být GfK Czech. První čísla nového projektu by měla být k dispozici v posledním kvartálu 2013.

V souvislosti s dvojím měřením sledovanosti se spekuluje o konci členství Novy z ATO. Podle stanov asociace je třeba při vystoupení zaplatit sedm měsíčních plateb. Podle informací Borovan.cz Nova v posledních týdnech tvrdě bojovala za to, aby jí při vystoupení z ATO bylo zaručeno i sedm dodávek měsíčních dat sledovanosti (současné stanovy to výslovně neuvádí).