reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz zaútočí na důležitý Babišův mediální byznys

12:15, 20. 3. 2014

Stroj na peníze Iva Lukačoviče, společnost Seznam.cz, si brousí zuby na důležitý mediální byznys ministra financí Andreje Babiše.

Seznam.cz (na fotce ředitel Pavel Zima) v rámci bety nové podoby služby Mapy.cz nabídne vyhledávání spojů veřejnou dopravou. Plánovač bude pro Prahu a okolí spuštěn na začátku dubna. Seznam.cz postupně rozšíří jízdní řády a plánovač tras i pro ostatní regiony. Celorepubliková data o jízdních řádech stále nejsou veřejně zpřístupněna a Seznam.cz si data obstarává individuálními cestami z více zdrojů.

Po datech z Pražské integrované dopravy budou v dubnu následovat celorepubliková vlaková spojení a vybrané meziměstské autobusové spoje. Během května pak jízdní řády pro Jihomoravský kraj a několik dalších lokalit. Většina Česka by měla být jízdními řády a novým hledáním spojení pokryta do konce roku. Do doby, než bude možné nasadit plánovač tras veřejnou dopravou pro celou republiku, bude u zastávek, kde má Seznam.cz podklady, alespoň zastávkový jízdní řád.

Tento plán Seznamu.cz výrazně ohrožuje online byznys vydavatelství Agrofertu Mafra. Velkou část návštěvnosti portálu idnes.cz totiž přináší služba jizdnirady.cz/idos.cz. Podle NetMonitoru ji v lednu 2014 navštívilo 1,845 milionu reálných uživatelů (RU), idnes.cz měl pak celkovou návštěvu 4,617 milionu RU. Idos.cz dostává data od brněnské společnosti Chaps (majitelé Peter Chlebničan a Oltis Group). Ta zase má od roku 2001 exkluzivní smlouvu o datech jízdních řádů od ministerstva dopravy. Tento zažitý model, který Chapsu a Mafře generoval slušné příjmy v řádu desítek milionů korun z prodeje reklamy nebo z dotací, by měl nyní končit.