Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Seznam.cz zaútočí na důležitý Babišův mediální byznys

12:15, 20. 3. 2014

Stroj na peníze Iva Lukačoviče, společnost Seznam.cz, si brousí zuby na důležitý mediální byznys ministra financí Andreje Babiše.

Seznam.cz (na fotce ředitel Pavel Zima) v rámci bety nové podoby služby Mapy.cz nabídne vyhledávání spojů veřejnou dopravou. Plánovač bude pro Prahu a okolí spuštěn na začátku dubna. Seznam.cz postupně rozšíří jízdní řády a plánovač tras i pro ostatní regiony. Celorepubliková data o jízdních řádech stále nejsou veřejně zpřístupněna a Seznam.cz si data obstarává individuálními cestami z více zdrojů.

Po datech z Pražské integrované dopravy budou v dubnu následovat celorepubliková vlaková spojení a vybrané meziměstské autobusové spoje. Během května pak jízdní řády pro Jihomoravský kraj a několik dalších lokalit. Většina Česka by měla být jízdními řády a novým hledáním spojení pokryta do konce roku. Do doby, než bude možné nasadit plánovač tras veřejnou dopravou pro celou republiku, bude u zastávek, kde má Seznam.cz podklady, alespoň zastávkový jízdní řád.

Tento plán Seznamu.cz výrazně ohrožuje online byznys vydavatelství Agrofertu Mafra. Velkou část návštěvnosti portálu idnes.cz totiž přináší služba jizdnirady.cz/idos.cz. Podle NetMonitoru ji v lednu 2014 navštívilo 1,845 milionu reálných uživatelů (RU), idnes.cz měl pak celkovou návštěvu 4,617 milionu RU. Idos.cz dostává data od brněnské společnosti Chaps (majitelé Peter Chlebničan a Oltis Group). Ta zase má od roku 2001 exkluzivní smlouvu o datech jízdních řádů od ministerstva dopravy. Tento zažitý model, který Chapsu a Mafře generoval slušné příjmy v řádu desítek milionů korun z prodeje reklamy nebo z dotací, by měl nyní končit.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.